CROZZ2, prototipul care a atras atenția tuturor celor care au participat la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt, evoluează în varianta de producție sub denumirea ID.4, accelerând ofensiva electrică începută de Volkswagen. ID.4 este primul SUV complet electric de la Volkswagen, acesta urmând a fi prezentat online pe fondul anulării Salonului Auto Internațional de la Geneva. ID.4 va fi constuit pe platforma MEB și va fi lansat în acest an, călcându-i pe urme predecesorului ID.33.
“Asemenea modelului ID.3, și ID.4 va intra pe piață drept un autovehicul fără amprentă de carbon. Modelul va fi produs și comercializat în Europa, China și SUA”, explică Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer Volkswagen.
Designul noului ID.4 este extrem de aerodinamic. “Aerodinamica extraordinară reduce coeficientul de tracțiune și va crește autonomia modelului cu până la 500 de km, în funcție de varianta de ID.4 achiziționată.”, Spune Ralf Brandstätter.
Inițial, ID.4 va fi lansat cu tracțiune spate, varianta cu tracțiune integrală urmând a fi lansată ulterior. Bateria prevăzută cu o capacitate mare de voltaj va fi amplasată aproape de partea centrală a caroseriei pentru a crea un centru jos de gravitație și o optimizare a dinamicii de condus, alături de o punte extrem de echilibrată. Așa cum este cazul altor modele dezvoltate pe platforma MEB, ID.4 oferă spațiu generos la interior datorită componentelor și tehnologiei electrice care o definesc. Afișajul digital va putea fi controlat prin atingere sau voce.
Pentru Volkswagen, ID.3 și ID.4 sunt piloni importanți și de referință în ceea ce privește obiectivul de a deveni un brand fără amprentă de carbon până în 2050, în linie cu acordul de mediu de la Paris. Până în 2025, Volkswagen a început să ia măsurile necesare pentru reducerea cu o treime a emisiilor de carbon la nivelul flotei de autovehicule. În prezent, Volkswagen investește peste un miliard de euro pentru dezvoltarea gamei electrice oferind, de asemenea, un număr tot mai mare de modele hibride. Atât motorizările pe propulsie electrică, cât și versiunile plug-in hibride, produse deja la scară largă pe modelul Golf, vor contribui masiv la reducerea emisiilor în viitor.
Acesta este motivul pentru care lansarea online ID.4 va fi și despre noile modele hibride, precum noul Touareg R4. Așadar, impunătorul Touareg va fi alimentat, de asemenea, de un sistem hibrid eficient. Alianța dintre un motor electric care dezvoltă 100 kW (136 CP) și un motor turbo pe bezină V6 (TSI) care dezvoltă 250 kW (340 CP) se concretizează într-un sistem care va dezvolta o putere impresionantă de 340 kW (462 CP). Capacitatea bateriei de pe noul Touareg R a fost concepută astfel încât să ruleze zilnic cu zero emisii, la o viteză maximă de 140 km/h.
La fel strau lucrurile și în cazul noului Golf GTE5 – versiunea plug-in hibridă a Golf-ului a fost concepută pentru performanță, cu un motor hibrid de 85 kW (115 CP) și un motor turbo în patru cilindri TSI de 110 kW (150 CP). Cele două motoare dezvoltă o putere superioară de 180 kW (245 CP). Viteza maximă a noului GTE pe modulul electric va fi de 130 km/h. O altă noutate este reprezentată de noul Golf GTD6, care emite mult mai puțini oxizi de azot decât predecesorul său, datorită tehnologiei de dozare dublă. Noutățile de la Volkswagen culminează cu cea de-a opta generație a Golfului GTI7, produs deja în peste 2.3 milioane de unități. Noul GTI beneficiază de un motor turbo pe injecție directă de 2 litri, care dezvoltă o putere de 180 kW (245 CP) și un cuplu de 370 Nm. Motorul în 4 cilindri este cuplat la o cutie de viteze manuală în șase trepte pentru varianta standard, în timp ce cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj (DSG) în șapte trepte este opțională.
Ca să nu vă pierdeți între atâtea modele, am lăsat aici o legendă cu stadiul de dezvoltare al acestora
1 ID.4: Autovehiculul este un prototip aproape de faza de producție.
2 ID. CROZZ: Prototip.
3 ID.3: Autovehiculul nu este momentan disponibil la vânzare în Europa.
4 Touareg R: Autovehiculul este un prototip aproape de faza de producție.
5 Golf GTE: Autovehiculul este un prototip aproape de faza de producție.
6 Golf GTD: Autovehiculul este un prototip aproape de faza de producție.
7 Golf GTI: Autovehiculul este un prototip aproape de faza de producție.