Audi, divizia premium a grupului Volkswagen care înglobează și mărcile Bentley, Lamborghini și Ducati, a prezentat astăzi un raport financiar pozitiv pentru 2022, precum și perspective de creștere în 2023
Conform oficialilor Audi, compania a încheiat anul fiscal 2022 „cu un rezultat record”, veniturile majorându-se cu 16,4% până la 61,8 miliarde de euro. În același timp, profitul operațional a atins 7,6 miliarde de euro, în creștere cu aproape 40% față de 2021.
Mai mult chiar, marja operațională a urcat de la 10,4% în 2021 până la 12,2% în 2022, iar fluxul net de numerar a ajuns la 4,8 miliarde de euro.
„Strategia noastră «Vorsprung 2030» oferă răspunsurile corecte chiar și în perioade de crize multiple. Audi se concentrează pe durabilitate și avansăm sistematic în digitalizarea și electrificarea produselor noastre”, a declarat cu ocazia prezentării raportului financiar Markus Duesmann, CEO al Audi AG.
El a explicat și că rezultatul bun din 2022 are la bază „gestionarea consecventă a crizelor”, o bună poziționare a prețurilor, succesul mărcilor Bentley, Lamborghini și Ducati, dar și creșterea numărului de modele electrice.
Raportul pentru 2022 arată și că mărcile Audi, Bentley, Lamborghini și Ducati au livrat împreună 1.638.638 de mașini și 61.562 de motociclete. Aceste valori sunt mai mici decât cele din 2021 când erau comercializate 1.688.978 de mașini și 59.447 de motociclete. În 2022, marca principală, Audi, a livrat clienților 1.614.231 de vehicule.
Livrările de mașini electrice s-au majorat și ele cu 44% în 2022, până la 118.196 de vehicule. Astfel, ponderea vehiculelor complet electrice livrate a crescut de la 4,8% din total în 2021 până la 7,2% în 2022.
Directorul executiv al Audi AG a trasat și câteva linii directoare pentru viitorul companiei. Astfel, compania își va continua transformarea într-un furnizor de mobilitate premium durabilă și conectată. Din 2023 până în 2027 vor fi investiți circa 28 de miliarde de euro în electrificare și digitalizare.
„Concentrarea noastră asupra obiectivelor durabile ne va modela acțiunile pe termen scurt, mediu și lung. Investițiile viitoare din runda actuală de planificare confirmă această cale clară”, a menționat Duesmann.
În 2023, Audi va lansa cea mai mare campanie de produse din istoria companiei începând cu viitorul Q6 e-tron care va fi și primul model electric bazat pe Premium Platform Electric (PPE).
Odată cu lansarea acestei platforme (PPE) dezvoltată împreună cu Porsche, Audi va deține o componentă-cheie pentru extinderea gamei de mașini electrice. În acest context, Audi Q6 e-tron va fi dezvăluit în a doua jumătate a anului 2023.
„Cu Audi Q6 e-tron, mobilitatea electrică vine pentru prima dată de la Ingolstadt. În acest scop construim de asemenea o unitate dedicată de asamblare a bateriilor. Acest lucru ne va permite să păstrăm un know-how important aici în Germania și să ne pregătim angajații în domeniile viitorului”, a declarat Markus Duesmann.
Tot pentru 2023, șeful Audi mizează pe livrări de vehicule cuprinse între 1,8 și 1,9 milioane de mașini, acestea generând venituri între 69 de miliarde de euro și 71 de miliarde de euro. Duesmann se așteaptă și la o marjă operațională cuprinsă în 9% și 11%.