Bayerische Motoren Werke (BMW) a vândut mai puţine vehicule în trimestrul trei din 2022, faţă de perioada similară din 2021, din cauza deficitului de cipuri şi a războiului din Ucraina, transmite Reuters.
În perioada iulie-septembrie 2022, grupul german a livrat 587.795 de maşini BMW, Mini şi Rolls-Royce, cu 0,09% mai puţine decât în trimestrul trei din 2021. Este un declin mai redus faţă de precedentele trimestre, când livrările au fost afectate de restricţiile din China şi de lipsa cipurilor.
În trimestrul trei din 2022, vânzările în China au urcat cu 5,7%, cele din Statele Unite cu 3,8%, iar cele din Europa au scăzut cu 11,1%.
În primele nouă luni din 2022, grupul german a raportat un declin al vânzărilor de 9,5%, la 1,75 milioane de vehicule.
Producătorul german de maşini premium a anunţat că se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie uşor sub cele din 2021.
BMW a estimat recent că marja operaţională pe segmentul auto ar urma să se situeze anul acesta între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producţiei. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.
Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.