Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au scăzut în ritm anual cu 1,1% în august, a cincea lună de declin consecutiv, războiul preţurilor şi subvenţiile nereuşind să-i atragă pe consumatori, care sunt prudenţi în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei, arată datele publicate luni de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA) transmite Reuters.
Luna trecută, s-au vândut în China 1,92 milioane de vehicule, după ce în iulie se înregistrase un declin de 3,1%.
Totuşi, vânzările de vehicule propulsate cu forme noi de energie (NEV) au crescut cu 43,2% în august, reprezentând un nivel record – de 53,5% – din totalul vânzărilor auto, pe fondul succesului modelelor companiei chineze BYD, în timp ce rivala Tesla a avut cea mai bună lună din 2024.
În august, exporturile de maşini au crescut cu 24%, după un avans de 20% în iulie.
În iunie, autorităţile de la Beijing au anunţat dublarea subvenţiilor în numerar pentru achiziţionarea de vehicule, la 20.000 yuani (2.823 dolari) per achiziţie. În plus, unele oraşe au relaxat restricţiile la achiziţionarea de vehicule.
„Peste 80% dintre cei care au solicitat subvenţii au decis să achiziţioneze vehicule propulsate cu forme noi de energie”, a afirmat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu. Acesta se aşteaptă ca vânzările auto în acest an să rămână în teritoriu pozitiv. Vânzările de vehicule propulsate cu forme noi de energie ar urma să reprezinte aproape de 50% din totalul vânzărilor auto în 2024, urmând să depăşească acest prag în 2025, a adăugat Cui.
În pofida declinului recent, vânzările de automobile pe piaţa chineză au crescut în ritm anual cu 1,6% în primele opt luni din 2024, arată datele CPCA.