Vânzările de automobile pe piața chineză, cea mai mare din lume, au scăzut în ritm anual cu 6,9% în iunie, a treia lună de declin consecutiv, arată datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA), ceea ce arată că subvențiile guvernamentale nu au reușit să-i atragă pe consumatori, care sunt prudenți în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei, transmite Reuters.
În iunie, vânzările de automobile s-a situat la 1,78 milioane de unități, după un declin de 2,2% față de mai și de 5,8% în aprilie. Războiul prețurilor, început în 2023, a stimulat la începutul acestui an vânzările de vehicule în China, dar efectul s-a atenuat în ultimele luni, în pofida noilor subvenții guvernamentale.
În iunie, ponderea vehiculelor propulsate cu forme noi de energie (NEV), care includ vehiculele electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV), a atins nivelul record de 48,1% din vânzările auto interne.
Pe segmentul EV, ritmul de creștere al vânzărilor s-a atenuat luna trecută la 9,9%, de la 27,4% în mai, în timp ce pe segmentul hibride plug-in avansul a fost de 67,2%, de la 61,1% în mai.
În primul semestru din 2024, vânzările de automobile pe piața chineză au urcat cu 2,9%, la 9,93 milioane de unități.