Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au urcat cu 2,1% în aprilie, faţă de luna precedentă, o încetinire a ritmului de creştere, în urma atenuării efectelor măsurilor de stimulare şi a reducerilor de preţ, transmite Reuters.
În aprilie, au fost vândute în China 1,65 milioane de maşini, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA), un avans de 54,5% faţă de perioada similară din 2022, când restricţiile au afectat producţia şi vânzările.
În primele patru luni din 2023, vânzările de automobile au scăzut cu 1,4%, al 5,98 milioane de unităţi, comparativ cu perioada similară din 2022.
În aprilie, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au scăzut cu 3,6% faţă de luna precedentă, reprezentând 32% din totalul vânzărilor de maşini, arată datele CPCA. Liderul pieţei chineze pe acest segment au fost grupul chinez BYD Co Ltd (cu o cotă de piaţă de 37%), în timp ce producătorul american Tesla Inc a avut o cotă de piaţă de 7,6%.
Piaţa, aglomerată cu peste 90 de modele, devine şi mai strânsă, cel puţin 20 de noi modele, atât ale brandurilor din China cât şi din străinătate fiind lansate în aprilie, ceea ce afectează marjele de profit şi preţurile pe piaţa internă şi stimulează exporturile, apreciază analiştii şi directorii din industria auto.
Decizia Tesla de a majora preţurile va ajuta şoferii să evite abordarea „să aşteptăm şi să vedem ce se întâmplă”, iar întreaga piaţă se va stabiliza, a apreciat Cui Dongshu, secretar general al CPCA.
În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.