Lider al pieței auto din Europa în primele șapte luni ale acestui an, alături de Tesla Model Y, Dacia Sandero s-a văzut depășit în luna august de principalii săi concurenți, de la Peugeot, VW și Fiat. Cele mai noi statistici din Europa confirmă datele preliminare care anticipau deja declinul lui Sandero.
Dacia Sandero a vândut în luna august a acestui an un volum de 14.428 de autoturisme, ceea ce înseamnă că vânzările au scăzut cu două procente față de anul anterior, o situație neașteptată într-un an în care era anticipată o revenire puternică după criza de semiconductori. Cu aceste cifre, Sandero a coborât pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa, potrivit Jato Dynamics, care a colectate datelte de vânzări din 28 de state europene.
Tot scădere a înregistrat și VW T-Roc, care împreună cu Sandero se bat pentru poziția de lider de piață în acest an, în fața celebrului Tesla Model Y. Acesta din urmă continuă să crească vertiginos, cu peste 200% față de anul trecut, având un volum vândut de 21.549 de unități, care i-a asigurat în august locul 1 în clasament. Pe locul al doilea, s-a clasat Peugeot 208, cu 15.840 unități, iar pe locurile 3 și 4, VW T-Roc (15.198 unități) și, respectiv, Fiat 500 (14.469 unități, cu numai 41 de unități mai mult decât Sandero). Anterior, în datele preliminare colectate de Data Force, Sandero era pe locul 4, însă cifrele acopereau doar țările UE.
Dacia Duster a coborât și el mai multe locuri, ajungând pe locul 15, cu 10.623 unități și scădere de 2 procente a volumului vândut. Ceva mai bine, pe locul 12, s-a situat Ford Puma, cu 11.136 unități, în creștere cu 10 procente față de august 2022.
O mențiune importantă pentru Spring, care se menține în Top 10 al mașinilor electrice din Europa, cu o creștere de 57% și un volum de 5.799 unități în luna august, susținută și de cererea crescută din Germania, unde companiile au cumpărat masiv anticipând eliminarea subvenției acordate de stat.
Vânzări globale Dacia
Dacia a reușit să vândă în luna august, la nivel global, potrivit cifrelor oficiale ale companiei consultate de Profit.ro, 44.544 autovehicule, ceea ce reprezintă o creștere de numai 3% față de cele de anul trecut, adică un plus de 1.300 de mașini, în condițiile în care uzinele se confruntau în urmă cu un an cu un mare deficit de componente electronice.
Situația nu este neapărat o problemă a mărcii, care se bucură în continuare de o popularitate bună în Europa, ci una a pieței, care și-a redus simțitor cererea de automobile noi. După opt luni, Dacia are un volum de mașini vândute care se ridică la 444.150 unități, adică o creștere de 19% față de anul anterior, fiind evidentă scăderea de ritm a mărcii, care în prima jumătate de an avea un avans de 25% față de anul anterior. De altfel, volumul lunar s-a redus de la 65.000 câte raporta Dacia în iunie, la mai puțin de 45.000, în august.
Rămâne de văzut dacă Dacia va reacționa în lunile următoare, inclusiv prin reduceri de prețuri, sau va aștepta o revenire a cererii, care s-ar putea însă să se lase așteptată. Următorul model care ar putea accelera vânzările Dacia va fi Duster 3, care însă sosește pe piață abia la începutul lui 2024.