Vânzările slabe forțează, se pare, VW să renunțe la un SUV electric. ID5 va fi scos din producție anul următor. Un alt produs VW care va fi scos din producție în 2026, este Touareg, dar acesta va fi înlocuit de Tayron.
După un început ezitant, ofensiva de vehicule electrice a Grupului Volkswagen dă, în sfârșit, roade. În prima jumătate a anului, vânzările globale de vehicule electrice pentru întregul conglomerat auto au crescut cu 47%, ajungând la aproximativ 465.000 de unități și conferind companiei o cotă de 11% din piața mondială. Cu toate acestea, nu totul este perfect. Potrivit unui nou raport, un model pur electric este pe cale de a fi scos din gamă.
Publicația Autocar susține că ID.5 va fi retras din producție încă din 2027, ceea ce ar însemna că SUV-ul electric cu design de coupe va avea un ciclu de viață de șapte ani, fără a fi planificată o a doua generație. Se pare că vânzările slabe sunt de vină, deoarece modelul nu a reușit să câștige tracțiune în Europa. În schimb, cumpărătorii preferă modelul ID.4, mai spațios și cu un stil convențional. Faptul că ID.5 nu a fost lansat în Statele Unite i-a limitat și mai mult potențialul.
În mod ironic, ID.5 se află în fruntea clasamentului de vânzări de vehicule electrice ale Grupului VW pentru prima jumătate a anului, dar numai pentru că cifrele sale sunt cumulate cu cele ale modelului ID.4. Așa cum era de așteptat, modelul standard a preluat cea mai mare parte a efortului, contribuind cu majoritatea celor 84.900 de unități vândute până în iunie. ID.3 a urmat cu 60.700 de unități, fiind urmat de Audi Q4 E-Tron și Q4 E-Tron Sportback cu 44.600 de unități.
Retragerea ID.5 ridică semne de întrebare cu privire la soarta echivalentului său de la Ford, modelul Capri. Ford a reînviat numele iconic pentru propriul său crossover electric cu design de coupe anul trecut, dar producția a fost curând redusă. Această reducere timpurie a venit ca răspuns la „deteriorarea rapidă a condițiilor de piață pentru vehiculele electrice”, potrivit unui purtător de cuvânt Ford citat de ziarul german Kölner Stadt-Anzeiger.
Se pare că scoaterea din producție a modelului ID.5 face parte dintr-un efort mai amplu de a elimina modelele cu performanțe slabe. VW a retras deja sedanul Passat, a oprit recent producția modelului Arteon și se zvonește că va renunța la Touareg în 2026. Singura sa decapotabilă, T-Roc Cabriolet, va fi scoasă din gamă în 2027. Planurile pentru un minivan ID. Buzz mai mic, care să înlocuiască modelul Touran, au fost de asemenea anulate.
Deși un oficial din cadrul companiei a declarat pentru Autocar că „piața cere modele crossover și SUV”, VW are încă în plan o pereche de hatchback-uri electrice. ID.2 va fi lansat anul viitor ca vehicul electric de 25.000 de euro, urmat în 2027 de ID.1, cu un preț de 20.000 de euro. De asemenea, Volkswagen va răspunde cererii pentru crossovere cu o variantă ridicată a modelului ID.2, denumită ID.2 X.