Trump vrea să vadă mașinile imense construite la Detroit pe drumurile înguste din Europa. Atât înțelege el din piața auto!

Da mai departe!

Trump vrea să pună cele mai mari camioane din Detroit pe cele mai înguste străzi din Europa. Acordurile comerciale nu pot face ca pickup-urile mari să încapă pe drumuri înguste sau în locuri mici de parcare.

Mașinile fabricate în America sunt emblematice pe piața internă, dar atracția lor în străinătate este mult mai complicată. Președintele Donald Trump a acuzat de mult timp Japonia și Europa că împiedică accesul vehiculelor americane. El a citat modele precum Ford F-150, sugerând că ar putea avea succes peste hotare dacă nu ar exista bariere comerciale. În realitate, problema nu sunt tarifele, ci gusturile, dimensiunile și caracterul practic.

De la Tokyo la Londra, consumatorii aleg în majoritate mașini mai mici și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, cum ar fi Toyota Corolla, Volkswagen Golf și Renault Clio. Modelele de bază ale Detroit-ului – pickup-uri mari, SUV-uri și chiar muscle cars – sunt rare în aceste țări. Acest lucru nu se întâmplă pentru că oamenii nu le consideră cool, ci pentru că pur și simplu nu sunt practice.

Cifrele de vânzări spun totul

Anul trecut, producătorii auto au vândut 3,7 milioane de mașini în Japonia. Dintre acestea, doar 570 au fost Chevrolet, 420 au fost Cadillac și 120 au fost Dodge. Ford nu a mai vândut o mașină acolo de aproape un deceniu. Cu toate acestea, Președintele Trump a declarat recent pentru CNBC că „ei ne iau mașinile. Ei iau frumosul Ford F-150, care are mare succes. Și sunt sigur că ne vom descurca foarte bine acolo, iar alte lucruri care se descurcă bine aici se vor descurca bine și acolo”.

Aceste comentarii vin după ce a promis, dar nu a pus încă în aplicare, o reducere a tarifelor pentru Japonia de la 27,5 la 15%. Chiar dacă acest lucru s-ar întâmpla, nu înseamnă că se va schimba ceva, deoarece drumurile sunt înguste, locurile de parcare sunt mici, iar combustibilul este extrem de scump.

Europa se confruntă cu aceeași problemă

Problema este foarte similară în Europa. „Nu cumpărăm Ford F-150, drumurile noastre nu sunt adaptate pentru așa ceva, nu asta vor clienții noștri”, a declarat Andy Palmer, fostul CEO al Aston Martin, pentru Reuters. Vânzările regionale ale Ford au scăzut de la 1,26 milioane de unități în 2005 la doar 426.000 în 2024. Ce s-a întâmplat în acest timp? Brandul a renunțat la mașinile mici în favoarea SUV-urilor și a pickup-urilor.

Există și excepții. Jeep este cel mai popular brand american în Japonia de mai bine de un deceniu. Merită menționat faptul că Jeep oferă vehicule cu volan pe dreapta pe această piață. În plus, dealerii specializați au o bază mică de clienți pasionați care doresc mașini americane clasice, dar și moderne. Chiar și în aceste cazuri, dealerii recunosc provocările pe care clienții lor le acceptă. „Mașinile americane sunt concepute pentru drumuri largi, așa că manevrarea lor pe străzile înguste din Japonia poate fi dificilă. Este nevoie de o anumită tehnică”, a spus Yumihito Yasue, președintele Johnan Jeep Petit din Tokyo.

Infrastructura stabilește limitele

Va fi interesant de văzut cât de mult se va schimba piața, dacă se va schimba deloc, acum că Trump crede că a reușit să obțină un acord pentru a introduce vehiculele americane mari pe mai multe piețe. Este puțin probabil ca aceste țări să-și schimbe infrastructura, așa că, probabil, mărcile americane vor trebui să revină la producția de mașini mai mici.

Related posts