Toyota Motor, cel mai mare producător auto mondial, a anunţat luni că îşi va extinde gama de vehicule electrice (EV) pe baterii în Europa, urmând să ajungă la şase modele până în 2026, iar acest tip de autoturisme va reprezenta mai mult de 20% din vânzările sale de maşini noi în regiune, transmit Kyodo şi Reuters.
Compania niponă ar urma să vândă anual peste 250.000 de vehicule alimentate pe baterii în Europa până în 2026, în încercarea de a-şi majora vânzările pe o piaţă unde este depăşită de rivali de mult timp.
Toyota a prezentat un mic SUV alimentat pe baterii care ar urma să fie lansat pe piaţa europeană în 2024 şi un model sport crossover ce ar urma să apară în 2025.
Pe plan global, Toyota vrea să vândă 1,5 milioane vehicule electrice pe baterii până în 2026.
În primele zece luni din acest an, vehiculele electrice pe baterii au reprezentat 1% din vânzările Toyota de aproximativ 8,5 milioane vehicule, inclusiv brandul de lux Lexus.
Anul trecut, compania niponă a vândut aproximativ 1,08 milioane vehicule în Europa, aproximativ 10% din vânzările sale totale. În 2023, cifra ar urma să crească la 1,17 milioane unităţi, a precizat Toyota.
Recent, producătorul şi-a îmbunătăţit estimările din acest an, previzionând un profit operaţional de 4.500 miliarde de yeni (29 miliarde de dolari) în anul fiscal care se încheie la 31 martie 2024, după ce anterior se aştepta la 3.000 miliarde de yeni. Profitul net ar urma să ajungă la 3.950 miliarde de yeni (26 miliarde de dolari), faţă de un nivel prognozat anterior de 2.580 miliarde de yeni, iar vânzările la 43.000 miliarde de yeni, de la 38.000 miliarde de yeni. Dacă prognoza se realizează, Toyota va deveni prima companie niponă cu vânzări de peste 40.000 miliarde de yeni.
Compania a beneficiat de pe urma atenuării problemelor din lanţurile de aprovizionare şi a deprecierii yenului. O monedă internă slabă majorează câştigurile exportatorilor.