Vânzările de autovehicule din SUA au crescut în acest an, ca urmare a ieșirii din criza de semiconductori și a repornirii la capacitate maximă a fabricilor. Chiar dacă pe alocuri se înregistrează și pe această piață o frânare a cererii, piața ar putea să depășească nivelurile de dinainte de pandemie.
Toyota a vândut cele mai multe vehicule pe piața din SUA, în primele patru luni ale acestui an, reușind să depășească Ford, care în urmă cu un an conducea clasamentul vânzărilor.
Cu o creștere de 15% în aprilie și un volum de 183.300 vehicule, marca japoneză a atins un volum total de 669.966 de vehicule ușoare, cifre care includ atât autoturismele, cât și LCV-urile, creșterea pe cele patru luni fiind de 18,5%, potrivit datelor publicate de asociația industriei auto.
Cu această creștere, japonezii au depășit Ford, care a înregistrat doar 650.200 unități vândute, având un avans de numai 3,4%, revenind astfel pe primul loc al vânzărilor, după ce anul trecut pierduseră această poziție în perioada similară. Pe poziția a treia continuă să se afle Chevrolet, brandul General Motors, cu mult mai puține vehicule, 360.000, având o scădere de 2 procente față de anul trecut.
Cele mai vândute automobile americane rămân Ford F-Serie (celebrul F-150 și derivatele sale), Chevrolet Silverado și Toyota RAV4, care este de altfel cel mai vândut autoturism din SUA.
În primele patru luni ale anului, în SUA au fost vândute 5,1 milioane de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, în creștere cu 3,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru anul curent, este estimată o creștere de circa 4 procente a pieței auto și un volum care va depăși 16 milioane de dolari, pentru prima dată din 2019, înainte de izbucnirea pandemiei.
Spre deosebire de Europa, în SUA 80% din vânzările de vehicule ușoare sunt reprezentate de pickup-uri și vanuri.
Pe grupuri, liderul pieței rămâne General Motors, cu 16% din piață și un volum total vândut de 812.400 vehicule, în scădere ușoară cu -1,7%, urmat la foarte mică distanță de Toyota (inclusiv Lexus) cu 776.500 vehicule, în creștere cu 18,5%. Cota de piață a japonezilor a urcat la 15,9% în aprilie.
Ford se află pe locul al treilea, cu 13,4% din piață și un volum de 683.414 vehicule vândute în acest an, în creștere cu 4,4%.