Toyota, cel mai mare producător auto mondial, va plăti cel mai mult în războiul comercial declanșat de SUA

Da mai departe!

Toyota Motor Corp este cel mai mare producător auto mondial și, de asemenea, cel mai mare perdant din industria auto în privința pierderilor estimate de pe urma războiului comercial declanșat de către președintele Donald Trump, transmite Bloomberg.

În doar două luni, profitulToyota a scăzut cu 1,2 miliarde de dolari. Deși producătorul auto nipon nu a furnizat estimări pentru acest an, previziona un profit operațional de 3.800 miliarde de yunai (26,1 miliarde de dolari) în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2026, mult sub nivelul așteptat de către analiști, de 4.700 miliarde de yuani.

Chiar dacă Toyota și-a majorat producția în SUA, încă depinde de importurile de componente auto cheie și de unele modele, aproximativ 1,2 milioane de mașini pe an. Trump a criticat Toyota pentru că vinde în SUA ‘un milion de mașini fabricate în străinătate.

„Când vine vorba despre taxele vamale, detaliile sunt încă incredibil de fluide. este dificil să luăm măsuri sau să estimăm impactul”, a afirmat săptămâna trecută directorul general al Toyota, Koji Sato.

Negociatorul japonez în materie de taxe, Ryosei Akazawa, a declarat în 30 aprilie că un producător auto nipon, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, pierde în prezent aproximativ un milion de dolari pe oră din cauza taxelor vamale, citând calculele făcute de către un director. Vineri, un reprezentant al Guvernului de la Tokyo a refuzat să ofere detalii, iar reprezentanții Toyota nu au răspuns solicitărilor de a face comentarii.

Din 3 aprilie, majoritatea vehiculelor importate în SUA sunt supuse unei taxe vamale de 25%, iar din 3 mai aceleași taxe sunt în vigoare pentru majoritatea componentelor auto.

„Este dificil pentru Japonia să obțină reducerea taxelor vamale americane. În același timp, industria auto este prea importantă pentru Japonia pentru a accepta pur și simplu ceea ce dorește SUA”, a apreciat Hiroshi Namioka, analist la compania de gestionare a activelor, T&D Asset Management Co.

„Ne vom menține operațiunile curente, în timp ce continuăm să ne concentrăm pe reducerea costurilor, urmărind cu atenție evoluțiile din SUA, inclusiv taxele vamale”, se arată într-un comunicat al Toyota.

Anul trecut, Toyota a vândut pe plan mondial 10,8 milioane de vehicule, dintre care mai puțin de un sfert în SUA.

Related posts