Prin THE 8 X JEFF KOONS, cel mai elaborat automobil din toată istoria BMW va fi prezentat pentru prima dată unui public global cu ocazia Frieze Los Angeles. Într-o ediţie exclusivă de numai 99 de automobile, un număr strict limitat de modele M850i xDrive Gran Coupé este creat de Jeff Koons şi BMW pe parcursul mai multor ani de colaborare strânsă.
Peste 200 de ore de lucru doar pentru vopsirea exteriorului
Designul expresiv şi atractiv combină 11 culori diferite pentru exterior, de la albastru la argintiu, precum şi de la galben la negru. Doar două maşini vor fi produse în fiecare săptămână. Interiorul multicolor este compus din materiale de ultimă generaţie, piele fină şi cu logo-ul ediţiei şi semnătura artistului pe capacul consolei centrale, sub display. Scaunele sunt acoperite cu piele vopistă în roşu şi albatru, evocând culorile supereroilor din universul benzilor desenate, precum şi pe cele ale BMW M, divizia de înaltă performanţă a companiei. Per total, designul energic şi puternic include atât elemente pop art, cât şi modele geometrice care aduc un omagiu contururilor şi formei complexe ale sportivului Seria 8 Gran Coupé. Liniile din spate în formă de explozie sunt un omagiu direct adus modelului BMW Art Car din 2010 creat de artist, în timp ce „POP!” pe fiecare parte, precum şi imaginile cu vapori simbolizează puterea şi viteza THE 8 X JEFF KOONS, potrivit artistului.
Peste 200 de ore de muncă manuală au fost petrecute de către profesionişti înalt specializaţi la uzinele BMW din Dingolfing şi Landshut numai pentru vopseaua exterioară, unde elemente de culoare sunt aplicate adesea sub lupă. „Energetic”, „apetisant” şi „puternic” sunt termenii în care presa internaţională a descris automobilul în urma publicării primelor studii de design cu ocazia anunţului cooperării la începutul lunii septembrie 2021 la Pinakothek der Moderne din München. „Zeci de ingineri şi designeri au dat totul pentru a sărbători parteneriatul nostru şi pentru a face ca viziunea lui să devină realitate”, a spus Oliver Zipse. Artistul însuşi a petrecut multe zile în cadrul uzinei din Dingolfing, pe parcursul a mai multe luni, discutând despre opţiunile de design cu angajaţii BMW implicaţi. „Mă gândeam foarte intens la aceasta: care este esenţa Seria 8 Gran Coupé? Care este esenţa puterii? Cum să creez ceva care să exemplifice toată energia BMW Seria 8, dar care este capabil să atingă şi elementul uman?”
Semnătura lui în albastru de Bavaria al logo-ului BMW
Fiecare automobil vine cu un certificat de format mare semnat de Jeff Koons, care, pe lângă semnătura lui Oliver Zipse, conţine şi numărul individual de identificare al automobilului respectiv. Artistul a proiectat şi supracoperta manualului maşinii. O altă semnătură a artistului se regăseşte la interior, pe capacul de sub ecranul central. Koons a ales în mod deliberat albastrul de Bavaria din sigla BMW.
Modelul BMW 850i original a fost primul model Seria 8, lansat în 1990. Acesta a fost apreciat pentru faptul redefinit avangarda automobilului, atrăgând cunoscătorii care recunosc eleganţa şi performanţa ca fiind combinaţia supremă de perfecţiune. THE 8 X JEFF KONS continuă şi el această tradiţie.
Iniţial, THE 8 X JEFF KOONS va fi expus publicului la Rockefeller Plaza din Manhattan, înainte ca un automobil să fie scos la licitaţie la Christie’s din New York, la 4 aprilie. Toate veniturile din cea mai mare ofertă vor merge către Centrul Internaţional pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi (ICMEC). De peste două decenii, Jeff Koons susţine personal organizaţia non-guvernamentală.
După premiera mondială, THE 8 X JEFF KOONS va fi prezentat la numeroase târguri şi evenimente de artă din Europa, Asia şi Orientul Mijlociu, inclusiv cea de-a 16-a ediţie a Istanbul Contemporary, Paris Photo, Goodwood Festival of Speed, Art Dubai, West Bund Art & Design Fair Shanghai şi Art Basel Hong Kong.
Jeff Koons, artist: „Ediţia mea de BMW Seria 8 este automobilul meu de vis! Este foarte special pentru mine şi îmi doresc de mult timp să creez o ediţie specială BMW. Este sportiv şi strălucitor, precum şi minimalist şi conceptual. Abia aştept să-l conduc şi să călătoresc cu el şi sper că oamenii se vor bucura de Gran Coupé la fel de mult ca mine. Pe automobil, liniile devin tot mai mari pe parcursul călătoriei lor de la capotă către portbagaj, creând o senzaţie de mişcare înainte, la fel cum o fac «POP!» şi elementele de design cu vapori. Culoarea albastră seamănă cu vastitatea spaţiului şi îmi place ideea ca automobilul să fie o maşină globală. Ceea ce contează este modul în care relaţionăm unul cu celălalt şi conştientizarea a tot ceea ce ne înconjoară. Pentru conducător şi pasageri, există o stare de plăcere sporită. Aceasta este ceea ce maşina mea are de oferit.”