Tesla Model 3 a primit de curând un update. Împreună cu pachetul Performance, mașina este premiera perfectă pentru a fi testată pe Autoreport.ro
Faceliftul Model 3, denumit și Highland a fost prezentat în toamna anului 2023 în China. Această versiune de performanță a apărut în luna aprilie a lui 2024. Deci avem în față un model foarte nou.
Deși Tesla le-a anunțat ca mici modificări, ele sunt mari ca pentru o generație nouă care au conferit sedanului o parte frontală mai elegantă și faruri noi.
Mai multe îmbunătățiri aerodinamice sunt vizibile clar pe exteriorul Modelului 3 Performance, inclusiv un eleron spate din fibră de carbon, noi prelungiri are barei frontale și un splitter frontal și un difuzor spate. Conform Tesla, aceste elemente asigură un flux de aer mai bun de la un capăt la altul, reduc rezistența la înaintare și îmbunătățesc echilibrul de ridicare față-spate.
Modelul a venit cu autonomia mai mare care este rezultatul eliminării greutății și al îmbunătățirii profilului mașinii, astfel încât aceasta să se confrunte cu o rezistență mai mică la vânt, a adăugat persoana respectivă.
În interior, îmbunătățirile sunt substanțiale, dar nu la nivel de design, ci de ergonomie și comenzi. Acum schimbătorul cutiei de viteze automate a dispărut de pe coloana volanului, iar acționarea se face din ecran sau din comenzile care se află sus pe plafon.
Farurile și ștergătoarele se controlează din butoane aflate pe volan, crescând timpul de reacție la rulare.
Începând din interior, există scaune Sport care oferă șoferilor și pasagerilor din față un suport lateral și o susținere semnificativă comparativ cu scaunele standard. Am constatat că aceste scaune sunt la fel de confortabile ca scaunele obișnuite ale modelului 3 și te mențin bine fixat în loc în timpul virajelor.
Scaunele Sport de la Tesla sunt încă încălzite, ventilate și reglabile electronic, la fel ca și celelalte variante ale modelului 3, însă pasagerii din spate nu beneficiază de buzunare pentru hărți. Alte modificări în interior includ pedale sport din metal care înlocuiesc pedalele standard din cauciuc și o secțiune din fibră de carbon situată deasupra gurii de ventilație de pe bord.
Sub caroserie, sistemul Dual Motor oferă multă putere disponibilă instant, la apăsarea pedalei de accelerație. Intensitatea accelerației poate fi setată după 3 moduri denumite: Chill, Standard ori Insane.
Accelerarea la 100 km/oră se face sub 3 secunde, ceea ce este o nebunie, având în vedere că ai la dispoziție putere de supercar la o mașină care ajunge cu greu la un preț de 70.000 euro. Dinamica și manvrabilitatea este mai bună decât la vechiul model 3, dar și mult mai bună decât la Model Y-ul cu care am mers acum câteva luni.
Deoarece e mai degrabă o companie deținută de IT-iști, trebuie să avem în față cele mai avansate mașini din punct de vedere al siguranței. Tesla are o reputație pentru actualizarea și îmbunătățirea constantă a software-ului vehiculelor lor prin actualizări over-the-air. Față de vechiul model, avem multe noutăți. Când mașina este parcată, vehiculul de pe ecran este acum mult mai mare și arată excelent, inclusiv cu reflecția mașinii dedesubt.
Previzualizarea Full Self-Driving (FSD) arată, de asemenea, mai multe detalii decât înainte, cum ar fi semnalizatoarele și luminile de frână ale mașinilor din jur. Sperăm că aceste lucruri sunt un semn că software-ul FSD de la Tesla va ajunge la un moment dat și pe mașinile din Australia.
Nu am mai avut alerte false de proximitate când parcam aproape de borduri sau când plecam de la semafoare, ceva ce se întâmpla des în timpul primului meu test cu Modelul 3 refresh în noiembrie anul trecut.
Majoritatea acestor actualizări vor ajunge și la vehiculele Tesla existente prin actualizarea software 2024.14, cu excepția ecranului complet al mașinii în timp ce este parcată, funcție de care nu vor beneficia modelele mai vechi de Model 3 echipate cu computere de infotainment bazate pe Intel.