Tesla a confirmat că manualele de service ale modelelor sale, lista de componente necesare și alte informații legate de diagnosticarea și depanarea mașinilor sunt disponibile gratuit pe site-ul companiei. Constructorul auto american spune că oamenii trebuie să-și poată repara singuri mașina.
„Credem că este important să dăm oamenilor posibilitatea de a repara lucruri ei înșiși dacă ei preferă asta”, precizează compania condusă de Elon Musk.
Publicarea manualelor de service a fost făcută cu mai mult timp în urmă iar unii dintre clienți sunt recunoscători pentru asta, dar mulți critică faptul că nu-și pot cumpăra singuri piesele online, după ce diagnostichează defecțiunea. Acest lucru este permis doar service-urilor autorizate, în acest moment.
O altă cerință des întâlnită în comentarii este cea legată de garanția mașinii, în cazul în care proprietarii repară o defecțiune în regim Do It Yourself. Ba chiar cineva remarcă faptul că „această opțiune va fi utilă pe Marte, unde service-urile vor fi la distanțe mari”.
Site-ul de service conține mai multe secțiuni, începând cu cea dedicată manualelor de service, ghiduri de „cum să-ți repari singur mașina”, alte documente de service. Apoi, secțiunea de Diagnostic prezintă toate instrumentele necesare pentru diagnostic, utilizarea modului de Service al mașinii, istoric și diagnoze de la distanță, plus informații de siguranță.
Catalogul de piese este o altă secțiune importantă, pentru că permite afișarea după seria de caroserie a tuturor pieselor unui vehicul Tesla și tot aici există cursuri pentru instruire înainte de a începe depanarea.
Multe alte informații sunt publicate în secțiunile Training și Discover, foarte utile pentru service-urile autorizate sau neautorizate, precum și pentru proprietarii care vor să-și repare singuri mașina.