Autoritățile din SUA au anunțat noile propuneri pentru limita de consum a autoturismelor și vehiculelor comerciale ușoare, care vor intra în vigoare în perioada 2027 – 2032. Anterior, fuseseră anunțate și limitele de emisii pentru perioada următoare. Deciziile nu iau în calcul deocamdată interzicerea motoarelor cu combustie, așa cum s-a întâmplat în UE.
Autoturismele din SUA vor fi obligate să-și reducă consumul de combustibil în perioada 2027 – 2032 cu câte 2 procente anual, iar LCV-urile, cu 4 procente, astfel încât să ajungă la o limită maximă de 58 mpg (mile pe galon), echivalentul a 4,9 litri/100 km, cu modelele omologate în 2032. Valoarea reprezintă media flotei vândute de un constructor. Decizia vine la scurt timp după ce fusese anunțată și limita de emisii poluante, mai strictă și mai dificil de obținut de către constructorii auto. La rândul lor, pickup-urile și vehiculele comerciale mari vor trebui să-și reducă limita de consum cu 10 procente anual, între 2030 – 2035.
Limitarea în vigoare, care trebuie atinsă până în 2026, este de 49 mpg, echivalentul a 5,8 litri/100 km.
NHTSA, agenția federală de transporturi, cea care a înaintate propunerile de reglementare, spune că noile limite de consum (implicit de emisii de CO2), vor genera economii de 50 de miliarde de dolari pe durata de viață a automobilelor, din consumul de carburant, și vor elimina peste 900 milioane de tone de CO2 din atmosferă, echivalentul a scoaterii din uz a peste 233 milioane de vehicule timp de 28 de ani. Agenția a precizat că a ales termenul de cinci ani pentru „a oferi certitudini constructorilor auto” și pentru a se sincroniza cu măsurile anunțate de EPA privind emisiile poluante.
Ulterior, începând din 2033, vor fi impuse noi limite de consum și emisii, însă este improbabil ca acestea să prevadă interzicerea motoarelor cu combustie, dată fiind perioada scurtă de timp pe care producătorii o vor avea la dispoziție la acel moment. Este posibil în schimb ca limite foarte reduse să facă aproape imposibilă dezvoltarea de motoare și mai puțin poliuante. Cumulat cu dezvoltarea rapidă a propulsiei electrice și pe piața din SUA, acest lucru ar putea aduce de facto o tranziție la motoarele electrice, dar una mai lentă decât cea din Europa.
Chiar dacă nu interzic formal mașinile cu combustie, unii constructori auto din SUA au comentat deja propunerile spunând că acestea grăbesc adoptarea mașinilor electrice mult prea rapid, deoarece timpul necesar pentru a dezvolta noi motoare mai puțin poluante este prea scurt.
În UE, soluția aleasă pentru reducerea emisiilor de CO2 este mai drastică: anul 2035 va aduce interdicția de omologare a automobilelor cu motoare cu emisii de CO2, însă autoritățile europene discută în prezent și o nouă normă de poluare, Euro 7, care ar urma să intre în vigoare din 2025. Constructorii auto au criticat vehement această propunere, despre care spun că ar deturna fondurile necesare electrificării pentru o tehnologie care va fi interzisă după alți șapte ani.