Maşinile BMW din România sunt cele mai avariate, iar Alfa Romeo înregistrează cele mai puţine incidente în trafic în România, arată un studiu recent al unei companii de date auto. Studiul arată că Porsche, Jaguar şi Mercedes-Benz sunt mărcile auto cu cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate.
”Un studiu recent al companiei de date auto a dezvăluit care sunt cele mai avariate maşini din România, iar vehiculele marca BMW au ocupat primul loc pe listă. Această observaţie seamănă cu tendinţele din alte ţări, BMW fiind cea mai deteriorată marcă de maşini la nivel global. De cealaltă parte a spectrului, cu cele mai puţine incidente în trafic în România, se află Alfa Romeo. O altă concluzie a aceluiaşi studiu, în cadrul căruia au fost analizate date privind daunele din ultimele 12 luni, a fost că Porsche, Jaguar şi Mercedes-Benz sunt mărcile auto cu cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate”, arată analiza.
4 din 5 maşini BMW au fost implicate într-un accident, relevă studiul.
80,3% dintre toate BMW-urile din România care au fost verificate pe platformă fuseseră avariate în trecut. Honda (79,3%), Hyundai (71,1%), Porsche (69,6%) şi Mitsubishi (68,5%) sunt, de asemenea, deteriorate des şi prin urmare cumpărătorii ar trebui să fie precauţi atunci când cumpără aceste mărci de maşini.
BMW se situează în fruntea listei celor mai avariate vehicule nu numai în România, ci şi în multe alte ţări din întreaga lume.
BMW este o marcă de automobile foarte căutată, dar în ciuda faptului că vorbim despre un producător de vehicule de lux, modelele mai vechi şi mai accesibile ca preţ sunt adesea achiziţionate de şoferi tineri, fără experienţă. De asemenea, conform companiilor de asigurări, şoferii BMW sunt mai predispuşi să-şi asume riscuri atunci când conduc. Aşadar, nu este de mirare de ce se află în fruntea listei mărcilor de maşini cu cele mai frecvente daune, relevă documentul.
Maşinile care au suferit daune grave în trecut pot fi mai susceptibile la defecţiuni ocazionale şi necesită reparaţii ample. În unele cazuri, siguranţa acestora poate fi compromisă. Verificarea online a istoricului unui vehicul micşorează riscul de a cumpăra o rablă, arată studiul.
Proprietarii de maşini ar trebui să verifice, de asemenea, istoricul vehiculelor lor pentru a afla dacă nu au daune ascunse care ar trebui investigate amănunţit de un mecanic.
”Este mult mai uşor să vinzi o maşină care are un istoric curat şi să negociezi cu cumpărătorii având dovada la îndemână. Maşinile Alfa Romeo din România sunt cel mai puţin avariate – doar 42,5% din toate vehiculele verificate au fost avariate. Renault (44,6%), Jeep (45,6%), Peugeot (46,4%) şi Nissan (46,5%) au procentaje asemănătoare”, se arată în studiu.
Când vine vorba despre înregistrări de daune, unele mărci de vehicule din România au mai multe incidente consemnate în rapoartele lor istorice. În medie, o maşină Honda verificată pe carVertical are 3,1 înregistrări de daune, urmată de Lexus (2,8), BMW (2,7), Mitsubishi (2,6) şi Land Rover (2,56).
Este absolut normal ca o maşină să fie implicată într-un accident o dată la 5 ani. Acest aspect poate fi legat şi de kilometraj. Cu toate acestea, vehiculele care au mai multe înregistrări de daune grave sunt dificil de deţinut sau de întreţinut. În mod surprinzător, carVertical a descoperit că anul acesta, cel mai mare număr de daune înregistrate pentru o singură maşină aparţine unui Volkswagen Passat. Acest vehicul a avut 32 de cazuri de daune înregistrate în raportul său.
Vehiculele Citroen suferă cele mai puţine accidente – modelele Renault au avut în medie 1,77 daune descoperite pe platformă, Alfa Romeo – 1,79, Renault – 1,81, Nissan – 1,88 şi Peugeot – 1,89.
Aceşti producători se concentrează pe producerea de maşini de clasă economică care nu atrag de obicei şoferii pasionaţi de viteză şi prin urmare ajung să aibă accidente mai rar.
Maşinile Porsche, Jaguar şi Mercedes-Benz deţin recordurile pentru cele mai costisitoare daune din România.
”În România, Porsche – 23.448 lei, Jaguar – 20.536 lei, şi Mercedes-Benz – 19.711 lei au cele mai mari valori medii ale daunelor. Deşi o mică lovitură nu este ceva de care ar trebui să vă faceţi griji atunci când căutaţi să cumpăraţi o maşină la mâna a doua, daunele majore ar trebui discutate cu mecanicii profesionişti pentru a evita apariţia problemelor în viitor”, se menţionează în studiu.
Mărcile de vehicule premium au de obicei o valoare medie a daunelor mai mare în comparaţie cu maşinile din clasa economică şi prin urmare chiar şi daunele mici pot costa mii de euro pentru a fi reparate.
În funcţie de marca vehiculului, repararea aceluiaşi tip de daune poate costa diferit. Dodge-urile au cea mai mare valoare medie a daunelor la nivel global – 29.547 lei, urmate de Porsche (26.023 lei) şi Tesla (24.333 lei).
Cercetarea a examinat rapoarte de istoric auto reale achiziţionate de clienţii companiei din octombrie 2022 până în octombrie 2023. Daunele înregistrate în aceste rapoarte au fost agregate pe mărci de maşini, analizate şi transformate în procente pentru a putea fi create clasamente. Procesarea a milioane de verificări ale istoricului auto permite companiei să vadă tendinţe şi să emită previziuni pentru pieţele de maşini second hand.