Strategia VW de a scăpa de criză: scumpește mașinile pe combustie, prețul unui Polo oricum a crescut cu 8.000 de euro în 8 ani

Da mai departe!

Conducerea mărcii Volkswagen a anunțat dealerii că urmează să scumpească mașinile cu motoare cu combustie (pe benzină și diesel), motivele fiind generate de creșterea costurilor. În plan secundar, compania ar putea avea o strategie care să avantajeze mașinile electrice. Mașinile brandului VW vor fi mai scumpe cu câteva procente, conform unui anunț transmis de managementul mărcii către rețeaua de dealeri din Germania, citat de Automobilwoche.

Volkswagen a scumpit ultima dată automobilele din gamă cu 4%, în 2023, la începutul anului, când criza de semiconductori a permis o astfel de majorare de prețuri, fiind justificată atunci de creșterea costurilor cu materiile prime, cu energia și cu echipamentele, peste care s-a suprapus inflația.

Acum, scumpirea va fi de 2 până la 3,2%, ceea ce înseamnă că majoritatea prețurilor de listă vor avea mai mult de 1000 de euro în plus, începând cu 12 septembrie, începând de la 1.150 de euro pentru Golf și până la 2.500 de euro pentru Touareg. Modelul Polo va fi singurul care nu se va scumpi, având în vedere că este în acest moment entry-level pentru marca germană.

Reacția dealerilor citați de publicația amintită nu este una pozitivă, fiind invocată o „sufocare a cererii”, dar este foarte posibil ca decizia să urmărească exact încetinirea vânzărilor de mașini cu combustie și stimularea achiziției de mașini electrice. Cauza este dată de țintele de emisii stabilite pentru mărcile care vând automobile pe piața europeană, o depășire a acestor ținte fiind în măsură să conducă la amenzi uriașe, în special în 2025.

Cel mai ieftin model al VW, Polo, care astăzi începe de la 20.000 de euro, costa în 2022 doar 17.500 de euro, dar în 2016 prețul său începea de la 12.600 de euro, pentru că la 17.500 de euro puteai cumpăra un VW Golf.

Related posts