Stellantis, compania mamă a Chrysler, a declarat miercuri că oferă pachete de plecare voluntară pentru 33.500 de angajaţi din SUA, deoarece încearcă să eficientizeze operaţiunile, transmite Reuters.
Ofertele acoperă 31.000 de muncitori plătiţi pe oră din SUA şi aproximativ 2.500 de lucrători salariaţi.
Stellantis nu a spus câte locuri de muncă încearcă să elimine în total.
De asemenea, grupul oferă unor angajaţi din Canada programe de plecări voluntare. Directorul de operaţiuni al Stellantis, Mark Stewart, le-a spus angajaţilor într-un e-mail văzut de Reuters că o analiză a operaţiunilor sale ”a arătat clar că trebuie să devenim mai eficienţi”.
Preşedintele sindicatului United Auto Workers (UAW), Shawn Fain, a criticat măsura.
”Iniţiativa Stellantis de a tăia mii de locuri de muncă în timp ce obţin profituri de miliarde este dezgustătoare. Aceasta este o palmă în faţă pentru membrii noştri, familiile lor, comunităţile lor şi americanii care au salvat această companie acum 15 ani”, a spus Fain.
Stellantis a spus că pachetele de plecare voluntară sunt oferite angajaţilor americani salariaţi care au 15 sau mai mulţi ani de serviciu şi lucrează în anumite organizaţii.
Marţi, o unitate locală a UAW a declarat că Stellantis doreşte să reducă aproximativ 3.500 de locuri de muncă plătite pe oră din SUA, prin oferta deplecare voluntară.
În e-mailul său, Stewart a spus că Stellantis trebuie să continue să identifice eficienţe pentru a-şi face operaţiunile mai competitive, atât în interiorul, cât şi în afara companiei.
„Concurenţa este acerbă, iar costul electrificării nu poate fi transferat către client. Nu vă înşelaţi, intenţionăm să câştigăm pe piaţă”, a scris el.
În februarie, Stellantis şi-a oprit pe termen nelimitat operaţiunile la o fabrică de asamblare din Illinois, invocând costurile în creştere ale producţiei de vehicule electrice.
Acţiunea a afectat aproximativ 1.350 de muncitori de la uzina Belvidere, care a construit SUV-ul Jeep Cherokee, şi a dus la disponibilizări pe perioadă nedeterminată.
La începutul acestei luni, General Motors a declarat că aproximativ 5.000 de muncitori salariaţi au acceptat programe de plecare voluntară pentru a părăsi producătorul de automobile, după ce acesta a renunţat la câteva sute de locuri de muncă în februarie.
Ford Motor a anunţat recent reduceri semnificative de locuri de muncă în Spania, Germania şi alte părţi ale Europei, iar în august a declarat că va reduce un total de 3.000 de locuri de muncă salariate şi contractuale, mai ales în America de Nord şi India.