Stellantis, campion scăderilor de vânzări din Europa. VW își revine!

Da mai departe!

Vânzările Stellantis scad cu 16,9%, în timp ce Grupul VW crește cu 16,7% în Europa. Vehiculele hibride reprezintă acum 33,4% din toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană.

Problemele Stellantis continuă să se acumuleze, pe măsură ce noile date privind înmatriculările de vehicule din Uniunea Europeană conturează o imagine sumbră. Producătorul auto a suferit o pierdere semnificativă în octombrie, cu o scădere de 16,9% a vânzărilor și o pierdere de cotă de piață în fața competitorilor săi mai agili.

În octombrie 2023, Stellantis deținea o cotă de 18,4% din piața mașinilor noi din UE, cu 157.625 de unități vândute. Până în octombrie 2024, cota sa a scăzut la 15,1%, cu doar 130.986 de unități vândute.

O mare parte din acest declin este legată de performanțele slabe ale mărcilor Citroën și Fiat, ale căror vânzări au scăzut cu 35,4% și, respectiv, 46,2%. Alte mărci afectate includ Lancia, cu o scădere uluitoare de 79,3%, Alfa Romeo (-19,3%), Jeep (-10,9%), DS (-7,1%) și Opel/Vauxhall (-2,1%).

Creșterea Grupului Volkswagen

Situația a fost cu totul diferită pentru Grupul Volkswagen. În timp ce Stellantis întâmpina dificultăți, gigantul auto german a raportat o creștere de 16,7% a vânzărilor, comercializând 248.535 de unități în octombrie, față de cele 212.943 vândute în octombrie 2023.

Această creștere a propulsat cota sa de piață de la 24,9% la un impresionant 28,7%. Performerul principal? Seat, cu o creștere spectaculoasă de 63,3% a vânzărilor. Skoda a contribuit și ea cu o creștere robustă de 26,7%, iar marca VW a înregistrat un salt solid de 20,5%. Între timp, Cupra a continuat ascensiunea, cu vânzări mai mari cu 19,6%, ajungând la 17.183 de unități – un volum mai mic decât cel al mărcilor surori, dar nu mai puțin impresionant.

Related posts