Autoritatea de reglementare a siguranţei auto din SUA deschide o investigaţie asupra a 73.000 de maşini hibride Chevrolet Volt, din cauza unor rapoarte privind pierderea bruscă a puterii, incapacitatea de repornire şi alte probleme, transmite Reuters.
Administraţia naţională pentru siguranţa traficului pe autostrăzi a declarat că deschide evaluarea preliminară pentru modelul Chevrolet Volt 2016-2019, după 61 de plângeri legate de modulul de control al energiei bateriei (BECM).
Unele reclamaţii au raportat că au existat puţine sau niciun avertisment înainte de pierderea puterii de operare sau a modului de putere redusă.
General Motors a emis anterior un buletin de service tehnic care spunea că, dacă vehiculele nu repornesc, poate fi necesar ca BECM să fie înlocuit şi reprogramat, dar nu a rechemat vehiculele, a spus NHTSA.
GM a încheiat producţia Volt la începutul anului 2019.
GM a declarat că cooperează cu investigaţia NHTSA şi a spus că consideră că ”a luat măsurile adecvate pentru a remedia preocupările clienţilor legate de modulul de control al energiei bateriei, dar va continua să sprijine analiza agenţiei a problemei”.
NHTSA a spus că problema poate prezenta un risc de siguranţă dacă vehiculele nu se pot deplasa în funcţie de fluxul de trafic din jur şi este mai gravă în funcţie de capacitatea unui vehicul blocat de a reporni.
Unii proprietari au spus NHTSA că au aşteptat luni de zile sau nu au reuşit să obţină module de înlocuire a bateriei după ce s-au confruntat cu problema. GM a spus că are suficiente piese de schimb.