Ford Motor intenţionează să reducă până la 3.200 de locuri de muncă în toată Europa şi să mute unele activităţi de dezvoltare a produselor în Statele Unite, a declarat luni sindicatul german IG Metall, promiţând acţiuni care vor perturba producătorul de automobile pe continent, dacă reducerile vor avea loc, transmite Reuters.
Creşterea costurilor pentru materialele bateriilor pentru vehicule electrice şi încetinirile prognozate în economiile SUA şi europene pun presiune pe producătorii de automobile să reducă cheltuielile.
Războiul preţurilor vehiculelor electrice lansat de Tesla, la începutul acestei luni, a amplificat această presiune, au spus analiştii.
Compania vrea să elimine până la 2.500 de locuri de muncă la dezvoltarea de produse şi până la 700 în roluri administrative, fabricile germane fiind cele mai afectate, a spus IG Metall.
Lucrătorii de la fabrica producătorului american de automobile din Köln, care are aproximativ 14.000 de angajaţi – inclusiv 3.800 într-un centru de dezvoltare din zona Merkenich – au fost informaţi despre planuri la şedinţele consiliului de întreprindere de luni.
Purtătorul de cuvânt al Ford în Germania a refuzat să comenteze, referindu-se la o declaraţie de vineri în care a spus că trecerea la producţia de vehicule electrice (EV) necesită schimbări structurale şi nu va spune mai multe până când planurile nu vor fi finalizate.
Un purtător de cuvânt de la sediul producătorului auto din Michigan a declarat că discuţiile cu consiliile de întreprindere germane continuă şi că compania trebuie să fie ”mai competitivă” pe măsură ce trece la vehiculele electrice.
El nu a comentat despre planuri specifice de locuri de muncă.
Ford a anunţat anul trecut o investiţie de 2 miliarde de dolari pentru a extinde producţia la uzina sa din Köln, pentru a face un model complet electric pentru piaţa de masă.
Fabrica produce în prezent Ford Fiesta, precum şi motoare şi transmisii.
Producătorul de automobile, care are aproximativ 45.000 de angajaţi în Europa, are în plan şapte noi modele electrice în regiune, o fabrică de asamblare a bateriilor în Germania şi o societate mixtă de producţie de celule de nichel în Turcia, ca parte a unui progra major pentru vehicule electrice pe continent.
De asemenea, Ford are un parteneriat cu Volkswagen pentru a produce 1,2 milioane de vehicule pe platforma electrică MEB a producătorului german de automobile, pe parcursul a şase ani.
Acest parteneriat rămâne în vigoare, au spus reprezentanţii Ford şi Volkswagen, deşi purtătorul de cuvânt al Ford în SUA a adăugat că rolul Volkswagen în următoarea generaţie de vehicule electrice europene a Ford rămâne încă de stabilit.
Cu toate acestea, a avertizat în iunie anul trecut cu privire la reduceri ”semnificative” de locuri de muncă pe termen scurt la fabrica sa din Spania şi la fabrica sa din Saarlouis, Germania, deoarece trecerea la producţia de vehicule electrice înseamnă că va fi nevoie de mai puţine ore de muncă pentru a asambla maşinile.
Marjele de profit înainte de impozitare ale Ford în Europa au fost de 2,2% din vânzări în primele nouă luni ale anului 2022, mult sub nivelurile din America de Nord.
De asemenea, Ford a avertizat în octombrie despre slăbirea condiţiilor economice din Europa.
”Dacă negocierile dintre consiliul de întreprindere şi conducere din săptămânile următoare nu asigură viitorul lucrătorilor, ne vom alătura procesului. Nu ne vom abţine de la măsurile care ar putea avea un impact serios asupra companiei, nu doar în Germania, ci şi în întreaga Europă”, a spus IG Metall.
Acţiunile Ford au crescut cu 3,9%, la 12,89 dolari, luni, la New York. Acţiunile rivalului General Motors au urcatcu 3,1%, până la 36,45 dolari, în timp ce acţiunile Tesla au crescut cu 7,6%, la 143,60 dolari.