Primele rezultate din 2023 ale grupului japonez Toyota au adus o scădere a vânzărilor la nivel global, determinată în special de vânzările de pe piețele externe ale mărcilor companiei. În același timp, producția a fost peste cea de anul trecut, ca urmare a îmbunătățirii crizei de componente.
Toyota a produs în luna ianuarie 819.727 de autovehicule, cu 8,4% mai multe decât în urmă cu un an și peste estimările anterioare publicate de companie, semn că ritmul de producție nu mai este afectat de lipsa de semiconductori.
Cel mai intens a crescut producția din Japonia, acolo unde s-a simțit cel mai mult criza din 2022, volumul fiind de 287.660 de unități. În uzinele din afara Japoniei, creșterea de producție a fost una mică, de numai 2,4%, la 532.067 unități. În schimb, vânzările grupului au încetinit în prima lună a anului, respectiv în a zecea lună a anului fiscal, la un nivel de 795.847 vehicule, cu 3,6% mai puține decât în ianuarie 2022. Rezultatul a fost determinat de o scădere ceva mai mare, -8,7%, a vânzărilor de pe piețele externe, acolo unde s-a înregistrat un volum de 608.849 de vehicule, o tendință care este în rezonanță cu estimările anterioare ale industriei auto. Astfel, putem vorbi la acest moment de o inversare a celor două activiăți: producția începe să crească și să acopere comenzile din lunile anterioare, cu o micșorare semnificativă a termenelor de livrare, în timp ce cererea de pe piețele lumii scade rapid, ca urmare a creșterii prețurilor la automobile și pe fondul unei inflații importante pe cele mai mari piețe ale lumii.
Toyota și-a prognozat un volum de 9,2 milioane de autovehicule pentru anul 2023, sub nivelul anterior, de 9,6 milioane, însă a reiterat și riscul de revenire a crizei de semiconductori, care ar putea aduce modifcări într-o marjă de 10%.