Hyundai Santa Fe a fost lansat inițial în anul 2000, iar de atunci a trecut prin mai multe transformări semnificative. Aceasta, de la generația a 5-a este cea mai semnificativă, de aceea, am luat de la Neo Motors modelul la testele Autoreport.ro
Noul Hyundai Santa Fe, modelul 2024/2025, vine cu un design complet nou și îndrăzneț, marcând o schimbare semnificativă față de generațiile anterioare. De această dată, designul este unul robust și boxy, cu linii drepte și un aspect mai impunător, reflectând tendința actuală pentru SUV-uri cu personalitate puternică. Grila frontală este mare și proeminentă, flancată de faruri LED cu un design distinctiv în formă de „H”, care se repetă și în blocurile optice spate, creând o identitate vizuală unică. Silueta este definită de un ampatament lung și un portbagaj generos, promițând spațiu interior amplu. Jantele mari amplifică sentimentul de robustețe și completează aspectul modern și sofisticat.
Interiorul a fost complet regândit, oferind un spațiu primitor și tehnologizat. Aici au loc între 5 și 7 persoane, în funcție de configurare modelului, iar portbagajul este imens (în cazul versiunii cu 5 locuri). Un display panoramic curbat integrează instrumentarul digital de 12.3 inch și sistemul de infotainment, oferind o interfață modernă și intuitivă. Scaunele față sunt echipate cu funcție de relaxare și suport pentru picioare, sporind confortul în călătoriile lungi. Consola centrală dispune de un sistem dual pentru încărcare wireless a telefoanelor. Spațiul de depozitare este inteligent optimizat, incluzând un spațiu multifuncțional. O tavă de sterilizare cu ultraviolete (UV-C) este o dotare inedită pentru igienizarea obiectelor personale.
Iluminarea ambientală în formă de „H” se extinde de la bord la panourile ușilor, cu posibilitatea de a ajusta culorile. Hayonul de mari dimensiuni facilitează încărcarea și descărcarea bagajelor, putând fi setată înălțimea și viteza de deschidere.
Modelul testat de noi are sub caroserie versiunea PHEV. Varianta plug-in hybrid oferă un motor 1.6 T-GDi de 252 CP, tot cu transmisie automată cu 6 trepte și tracțiune 4×4. Avem suficientă putere, dar și autonomie full electrică de peste 50 km cu un plin de baterie.
Tractiunea este integrală (4WD) ca standard pentru majoritatea versiunilor PHEV. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în aproximativ 9.1-9.3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h. Capacitatea bateriei litiu-ion este de 13.8 kWh.
Santa Fe trebuie să fie și în vârf din punct de vedere al siguranței, de aceea, include sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS), cum ar fi: FCA (Forward Collision Avoidance) cu funcții de detectare a automobilelor, pietonilor și bicicliștilor, și asistență la virare în intersecții (FCA-JX), BCA (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – Rear) pentru evitarea coliziunilor în unghiul mort, LKAS (Lane Keeping Assist System) pentru menținerea benzii de rulare, LFA (Lane Following Assist) pentru centrare pe bandă, BVM (Blind-Spot View Monitor) care afișează imagini din camerele laterale în bord la semnalizare, PCA (Parking Collision-Avoidance Assist – Reverse) pentru evitarea coliziunilor la mersul înapoi, SPA (Remote Smart Parking Assist) pentru parcarea automată de la distanță, HDA 2.0 (Highway Driving Assist) pentru asistență la condusul pe autostradă, HBA (High Beam Assist) pentru comutarea automată a fazei lungi și SVM (Surround View Monitor) pentru o vedere panoramică a împrejurimilor mașinii.
Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 4WD Automatic
0-100 km/h: 9,3 secunde
Viteza maximă: 180 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 160 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 265 la 3.000 rpm
Ansamblu:
Putere (CP): 253
L/l/î: 4.830 / 1.900 / 1.780
Masă proprie: 2.090 kg
Volum portbagaj (l): 985
Consum mediu: 3,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte













