Renault a prezentat la Munchen primul său SUV electric din istoria mărcii, un automobil care vine cu mare întârziere pe piața auto globală și care completează gama de mașini electrice a mărcii, în lupta cu o concurență tot mai puternică. Alături de Megane E-Tech, acest model are o misiune grea în a opri ofensiva de mașini electrice din China ce se va abate asupra Europei.
Noul SUV electric Scenic E-Tech a fost dezvăluit în premieră la Munchen, acolo unde Renault este singurul brand din Franța prezent cu stand propriu, și a atras atenția, în marea de noutăți germane și chinezești, prin automonomia foarte bună pe care o oferă mașina, în versiunea superioară.
Chiar dacă mașina pierde un avantaj prin dimensiunea redusă, în comparație cu cele mai vândute SUV-uri electrice din Europa (Tesla Model Y, VW ID.4 și ID.5), Renault compensează prin bateria de 87 kWh pe care o oferă pe versiunea de top, cu precizarea că valoarea nu a fost încă validată WLTP.
În același timp, versiunea entry are și ea o autonomie bună, 420 km, oferită de o baterie de 60 kWh.
În același timp, motoarele pe care le-a anunțat constructorul francez sunt suficient de puternice pentru a mișca din loc bateriile grele, respectiv 170 CP pe versiunea de bază și 220 CP (160 kW) pe versiunea mai puternică. Niciuna dintre cele două versiuni nu oferă tracțiune integrală, nu are două motoare și nici nu este promisă, în acest moment, o viitoare astfel de combinație.
În privința bateriei, de tip NMC, Renault spune că a reușit să optimizeze atât chimia, cât și sistemul de precondiționare termică, ceea ce aduce atât o densitate mai bună a energiei, cât și o durată de încărcare mai scurtă. Chargerul de bord permite încărcare atât cu 22 kW, la priză trifazică, cât și cu 150 kW, la stații de curent continuu, o putere medie comparativ cu ceea ce găsim astăzi pe piață, dar suficientă pentru a oferi o experiență destul de bună în călătoriile lungi.
Dimensiunile importante ale noului Scenic sunt lungimea, 4,47 metri, ampatamentul, 2,78 metri, și portbagajul de 545 litri (1.670 litri cu bancheta rabatată).
La interior, Renault vine cu două display-uri, similar cu Megane E-Tech, unul pentru instrumentarul de bord și celălalt pentru interfața multimedia, amplasat vertical, în stil Tesla. Acesta este operat de sistemul OpenR Link, bazat pe Google și Android Automobiel OS12, ceea ce îi asigură stabilitate și fluență, inclusiv cu ajutorul Maps și Google Play.
În privința designului, nu sunt foarte multe surprize, deoarece Giles Vidal, cel care coordonează de circa doi ani modelul în care arată mașinile Renault a reușit să facă previzibile toate elementele estetice. Farurile înguste, care preiau stilul întâlnit deja pe Clio și pe coupe-ul Rafale, grila închisă de tip fagure și bumerangul luminilor de zi fac din acest model unul familiar pentru clienții Renault, proporțiile sale fiind totodată echilibrate, sugerând ideea de mașină compactă, robustă, fără să iasă însă în evidență mai mult decât o fac celelalte modele lansate de francezi în ultimii doi ani.