Marca franceză Renault a anunțat astăzi într-un comunicat de presă că atât de cunoscutul model Espace va fi relansat în primăvara acestui an, însă nu va mai fi un monovolum, cu un SUV cu până la 7 locuri.
În primăvara acestui an, francezii de la Renault promit prezentarea unui SUV cu cinci și șapte locuri care va purta atât de cunoscutul nume Espace.
Cunoscut pe scară largă în Franța și în întreaga lume, numele Espace s-a remarcat rapid ca alegere evidentă pentru un vehicul cu șapte locuri, susțin cei de la Renault care anunță și că, în noiembrie 2023 se vor împlini 40 de ani de la prezentarea conceptului care a stat la baza monovolumului, în 1983.
Mai mult chiar, în ciuda faptului că viitorul model va fi un SUV și nu un monovolum, francezii îl consideră a șasea generație Espace și notează că „fiecare generație Espace a evoluat pentru a satisface în mod eficient așteptările clienților și pentru a se poziționa ca o mașină a timpului său”.
Model inovator, confortabil și spațios prin definiție, Espace a fost întotdeauna, de-a lungul celor cinci generații ale sale de până acum, un model apreciat. Aceste caracteristici nu se vor schimba nici în 2023, la cea de-a șasea generație, dar li se adaugă ideea de „vârf de gamă”.
Având la bază plattforma CMF-CD, dedicată celor mai mari mașini din gama Renault, viitorul Espace va putea găzdui până la șapte persoane în deplin confort pe parcursul unor călătorii lungi.
În ultimii 40 de ani, toate cele cinci generații ale monovolumului au răspuns cu succes unei lumi în schimbare cu așteptări diferite ale clienților și noi norme sociale. Fiecare generație a adus ceva diferit, remarcându-se prin spațiu, confort și manevrabilitate.
DIn păcate, creșterea segmentelor de crossovere sau SUV a scos de pe piață monovolumele, publicul lor de bază, familiile reorientându-se. Renault este unul dintre mulții producători auto nevoiți să se adapteze.
Prin urmare, de la viitorul Renault Espace clienții se pot aștepta la spațiu interior, confort, modernism (tehnologie) și, în plus, o gardă la sol mai înaltă pentru a permite, măcar teoretic, abordarea unor drumuri dificile. Rămâne de văzut dacă inginerii francezi au dotat vehiculul și cu sistem de tracțiune integrală.