Renault lansează motorizare full hybrid E-Tech 160 CP pe Captur și Symbioz

Da mai departe!

Astăzi, marca Renault prezintă un nou grup motopropulsor de 1,8 litri full hybrid E-Tech de 160 CP cu baterie de 1,4 kW/h. Disponibil atât pe Captur, cât și pe Symbioz, oferă mai multă putere și răspuns, la un consum mai mic de combustibil și doar 100 g de CO2/km pentru Captur și 105 CO2/km pentru Symbioz.

În același mod ca în cazul generației anterioare, arhitectura hibridă de tip serie-paralel a acestui nou grup motopropulsor combină două motoare electrice (un motor electric de 36 kW și un HSG – High-Voltage Starter Generator de 15 kW) cu un motor pe benzină de 1,8 litri în 4 cilindri de 80 kW sau 109 CP (69 kW și 94 CP pentru motorul anterior) cuplat la o nouă cutie inteligentă multi-modală fără ambreiaj și o baterie de 1,4 kWh. Acest tip de cutie inteligentă facilitează schimburi rapide și precise ale treptelor de viteză cu pierderi minime de putere. De asemenea, este mai simplă din punct de vedere mecanic, deci mai fiabilă.

Manevrabilitate menținută

Injecția indirectă a generației anterioare a fost înlocuită cu un nou sistem de injecție directă. Ca urmare, injecția de combustibil este mai precisă și vaporizarea combustibilului este optimizată la o presiune de 350 bari pentru o mai mare precizie și eficiență în ardere. Acest lucru îmbunătățește performanța motorului, reduce emisiile și contribuie la reducerea consumului de combustibil.

Cuplul este cu 25% mai mare (172 Nm doar pentru motorul cu ardere internă, adică +22 Nm) față de versiunea anterioară, cuplul maxim fiind disponibil la turații mai mici (aproximativ 2.000 rpm), pentru performanțe și răspuns mai bune, în special în timpul accelerației sau la creșterea vitezei pe drumuri rapide. Accelerația este, prin urmare, mai dinamică.

Captur are acum nevoie de 8,9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, comparativ cu 10,6 secunde anterior, oferind un răspuns mai bun pentru o experiență de condus mai agilă.

Symbioz își îmbunătățește, de asemenea, timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h: 9,1 secunde față de 10,6 secunde anterior.

O baterie nouă de capacitate mai mare – 1,4 kWh

Noul grup motopropulsor full hybrid are o baterie de 1,4 kWh (230V), comparativ cu 1,2 kWh pentru versiunea anterioară. Capacitatea crescută a bateriei crește autonomia vehiculului în modul electric, optimizând eficiența consumului de combustibil și oferind o mai mare flexibilitate șoferilor la călătoriile urbane sau la cele pe distanțe scurte.

Consum redus de combustibil și de emisii CO2

Consumul de combustibil este optimizat de funcția de frânare regenerativă, combinată cu capacitatea mare de autoîncărcare a bateriei de 1,4 kWh (230V) și eficiența sistemului E-Tech.

Sub capota lui Captur și Symbioz, noul sistem de propulsie full hybrid E-Tech consumă doar 4,4 litri/100 km pentru Captur și 4.6 pentru Symbioz, comparativ cu 4,7 litri pentru versiunea anterioară. Acest sistem optimizat oferă economii de combustibil de până la 40%, reducând în același timp emisiile de CO2 la doar 100 g de CO2/km pentru Captur și 105 CO2/km pentru Symbioz.

Schimbări line ale treptelor de viteză

Transmisia cutiei automate mutimodale fără ambreiaj a fost menținută: sistemul înlocuiește atât un pinion, cât și un inel de sincronizare într-un aspect fără ambreiaj, cu mai puține piese de frecare pentru niveluri ridicate de eficiență. Cutia a fost reglată pentru schimburi mai rapide și mai line. Ca urmare, schimbarea treptelor de viteză este mai silențioasă și mai receptivă, reducând vibrațiile și zgomotul motorului pentru un confort sporit al șoferului. În plus, introducerea unui nou schimbător electronic de viteze (e-shifter) oferă o precizie mai mare și o ergonomie optimizată.

Capacitate de remorcare crescută

Noul sistem de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP crește, de asemenea, capacitatea de remorcare de la 750 kg la 1.000 kg. Acest lucru oferă o mai mare flexibilitate șoferilor care tractează o remorcă sau o rulotă.

Related posts