Adevărată vedetă a pieței mașinilor electrice din Europa, Volkswagen e-Up! revine pe piață după ce compania germană decisese stoparea comenzilor. Prin această mișcare, cei de la VW repară o greșeală făcută atunci când au încercat să se bazeze doar pe modelele ID care sunt mai scumpe. VW e-Up! pune în pericol vânzările Dacia Spring deoarece vine cu baterie și performanțe mai bune, la un preț la fel de avantajos.
Oficialii Volkswagen au anunțat astăzi că „povestea de succes a modelului e-Up! se poate relua. Mașina mică, complet electrică, poate fi comandată din nou. Pentru mulți clienți, modelul de succes al Volkswagen a servit drept vehicul de intrare în mobilitatea electrică – nu în ultimul rând pentru că acest specialist al orașului oferă echipamente standard extinse, spațiu pentru patru persoane și o autonomie impresionantă”.
Până în prezent, peste 80.000 de unități din acest model au fost comercializate în întreaga lume, iar în Germania micul vehicul s-a clasat pe locul doi în clasamentul din 2021 al vânzărilor de mașini electrice.
Cu un astfel de succes poate fi greu de înțeles cum de Volkswagen a decis să scoată modelul de pe listele de comenzi, însă chiar germanii sunt cei care explică prin ce mecanism tocmai succesul prea mare a dus la blocarea vânzărilor.
„Vehiculul se transformase într-un bestseller absolut în ultimii ani, ceea ce a dus la creșterea timpului de livrare până la 16 luni. Din acest motiv, Volkswagen a încetat temporar să preia comenzi noi pentru acest minivehicul la sfârșitul anului 2020. Producția a continuat însă pe tot parcursul anului 2021 pentru a procesa stocul de comenzi. (…) Acum, când stocul de comenzi a fost procesat cu succes, modelul este disponibil din nou pentru clienții din Germania și va fi lansat treptat pe alte piețe europene”, notează Volkswagen.
Prin urmare, clienții germani pot comanda Volkswagen e-Up! doar în echiparea Style Plus la prețul de catalog de 26.895 de euro, sumă care și în cea mai mare piață auto europeană poate fi redusă cu ajutorul subvențiilor guvernamentale.
Deși este clar mai scump decât modelul care putea fi comandat până în 2020, în echiparea Style Plus vehiculul include o echipare bogată. Sistemul electric de propulsie al noului Volkswagen e-Up! generează 83 CP, iar autonomia maximă, calculată după sistemul de testare WLTP, este de 258 km.
Compania germană notează că, grație unei aerodinamici bune și unui cuplu de 210 Nm, mașina afișează un consum mixt de doar 12,7 kWh / 100 km. Printre alte dotări standard, modelul include cablu CCS pentru încărcare rapidă, sistem de avertizare pentru părăsirea benzii de rulare (Lane Assist), aer condiționat automat (Climatronic), volan multifuncțional îmbrăcat în piele și jante din aliaj de 15 inchi.
Încărcarea pachetului de baterii de 32,2 kWh poate fi făcută atât la o stație de încărcare DC cât și la o priză AC. În primul caz nivelul de 80% al bateriei poate fi atins în 60 de minute, în timp ce la 7,2kW, încărcarea până la 80% poate fi realizată în ceva mai mult de patru ore.