Lamborghini recunoaște că primul său supercar electric este încă departe. CEO-ul Stephan Winkelmann afirmă că viitorul Lanzador ar putea fi, în schimb, un hibrid plug-in, ca răspuns la slăbirea cererii.
Încă din decembrie, Lamborghini a anunțat că va amâna lansarea primului său vehicul electric, bazat pe conceptul Lanzador prezentat pentru prima dată în 2023. Mașina, programată inițial pentru lansare în 2028, a fost amânată pentru 2029 pe fondul unei cereri în scădere pentru mașinile electrice de lux. Acum, aflăm de la CEO-ul Stephan Winkelmann că mașina s-ar putea să nu fie deloc un vehicul electric.
„Am luat până acum două decizii bazate pe faptul că curba de acceptare a mașinilor electrice la nivel mondial și global, nu doar în segmentul nostru, se aplatizează, și acest lucru este și mai adevărat pentru tipul nostru [de mașini],” a declarat Winkelmann publicației australiene CarExpert.
„Prima decizie este că înlocuitorul lui Urus va fi, din nou, un hibrid plug-in și că vom amâna lansarea celui de-al patrulea model,” a spus el.
Pe lângă amânarea vehiculului electric, Lamborghini a renunțat recent la planurile de a face următoarea generație a SUV-ului Urus un vehicul electric, declarând în schimb că acesta va fi acum un hibrid plug-in.
Întrebat dacă Lamborghini ar lua în considerare un sistem de propulsie plug-in pentru producția Lanzador, Winkelmann nu a respins ideea.
„Trebuie să decidem foarte curând dacă mergem într-o direcție sau alta, dar astăzi este încă… este posibil [să fie un hibrid plug-in], dar este ceva ce este încă foarte deschis,” a spus el.
Această poziție reprezintă o abatere puternică față de acum câțiva ani, când Lamborghini părea hotărât să lanseze o mașină electrică pentru a-și extinde portofoliul de vehicule de serie. Compania a fost fermă în hibridizarea gamei sale, mai întâi cu modelul emblematic Revuelto, înainte de a introduce Urus SE hibrid. Anul acesta a fost lansat Temerario, completând portofoliul companiei.
Cât despre momentul în care va sosi vehiculul electric, Winkelmann subliniază că sincronizarea potrivită este totul.
„Din nou, am spus că nu trebuie să fim acolo la început, dar trebuie să fim acolo când oamenii sunt pregătiți să cumpere aceste lucruri,” a declarat el pentru CarExpert. „Și pentru mine, acest lucru este primordial pentru succesul unei companii ca a noastră.”
„Suntem o companie axată pe tehnologie, dar în privința anumitor lucruri, trebuie să privești întotdeauna latura emoțională a oamenilor din jur, și cu siguranță al doilea cumpărător… pentru că performanța nu este dată doar de accelerație sau viteză maximă, ci de emoție.”
Desigur, Lamborghini rămâne dedicat motoarelor cu ardere internă atâta timp cât acestea vor fi permise. Compania intenționează să se bazeze pe căi precum e-carburanții pentru a face acest lucru posibil.
„Dacă vin carburanții sustenabili, atunci aceasta este o oportunitate imensă de a menține motoarele cu ardere internă,” a spus Winkelmann. „Pe lângă asta, cu siguranță, titlul ar trebui să fie, le vom păstra cât mai mult timp posibil, cel puțin pentru cele două supercaruri.”