Porsche își completează linia de modele Cayenne, care a fost revizuită în amănunt în 2023, cu noile modele GTS, deosebit de dinamice. SUV-ul și Coupé-ul combină un motor V8 twin-turbo puternic de 368 kW (500 CP) și sisteme de șasiu la fel de performante cu un caracter practic, elemente de design distinctive și echipare standard îmbunătățită.
Pentru Porsche, abrevierea GTS înseamnă Gran Turismo Sport; în practică, înseamnă o doză suplimentară de dinamism și abilități pe distanțe lungi. În esența sa, Cayenne este atât o mașină sport de înaltă performanță, cât și un SUV pentru toate tipurile de teren. Pentru modelele GTS, acest echilibru s-a mutat în mod tradițional către o funcționalitate îmbunătățită pe șosea. Cu o propulsie puternică, o reglare precisă și un design exclusivist, noul Cayenne GTS rămâne fidel acestui principiu, continuând în același timp să fie potrivit pentru utilizarea zilnică.
Tehnologia șasiului de la Cayenne Turbo GT
Șasiul precis perfecționat, specific modelelor GTS și înălțimea de rulare cu 10 milimetri mai mică marchează o evoluție interesantă pentru Cayenne GTS. Privind puțin mai în profunzime, mașina este acum echipată standard cu suspensie pneumatică adaptivă, inclusiv Porsche Active Suspension Management (PASM) și Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Toate componentele șasiului și sistemele de control, cum ar fi Porsche Traction Management (PTM) și sistemul opțional Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), sunt proiectate special pentru performanțe optime pe șosea.
Tehnologia de amortizare cu două supape a modelului GTS oferă o reacție impresionantă, iar suspensia pneumatică cu două camere conferă mașinii o rată de amortizare extrem de dinamică, asigurând în același timp confortul șoferului. Rulmenții pivoților punții față a modelelor Cayenne GTS provin de la Cayenne Turbo GT (nu este oferit în Europa). Aceștia măresc înclinarea negativă a roților cu 0,58 grade în comparație cu alte modele Cayenne. Rezultatul este o agilitate spectaculoasă în viraje și o dinamică excepțională a manevrabilității.
Mai eficient și mai puternic cu 30 kW (40 CP) decât modelul anterior
Pe lângă șasiul fin reglat, carismaticul motor V8 este o altă caracteristică importantă a modelului Cayenne GTS. V8-ul twin-turbo de 4,0 litri, dezvoltat de Porsche și fabricat la Zuffenhausen, a fost supus unei revizuiri tehnice ample. Acest lucru a dus la creșterea eficienței și la o creștere semnificativă a performanțelor: motorul produce acum 368 kW (500 CP) de putere – o creștere de 30 kW (40 CP) față de modelul anterior. Cuplul maxim este acum de 660 Nm, o creștere de 40 Nm. Transmisia revizuită Tiptronic S cu opt trepte îmbunătățește în mod vizibil performanțele de conducere prin timpi de răspuns și de schimbare a treptelor mai scurți în modurile Sport și Sport Plus.
Combinate, caracteristicile conferă acestei mașini sport cu patru uși performanțe cu adevărat remarcabile. Noul Cayenne GTS accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde. Viteza maximă este de 275 km/h. O altă inovație tehnică este faptul că în cutia de transfer pentru sistemul de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM) este prevăzut un circuit independent de răcire cu apă. Și această tehnologie este preluată de la modelul de înaltă performanță Turbo GT. Ea stabilizează capacitatea de încărcare continuă – de exemplu, atunci când se conduce pe circuit sau pe trasee montane.
Design și echipamente exclusiviste în stil GTS
Toate modelele GTS de la Porsche sunt ușor de recunoscut datorită designului lor unic și sportiv. La Cayenne GTS, acest lucru include inscripția neagră „GTS” pe părțile laterale și în partea din spate a mașinii, o parte frontală specială cu prize de aer de răcire mai mari, faruri și lumini spate cu tentă închisă la culoare și etriere de frână roșii. Păstrarea ADN-ului de design clasic conferă mașinii acel aspect Porsche instantaneu recognoscibil, dar cu câteva inovații. Accesoriile caroseriei, cum ar fi fustele laterale, inserțiile frontale, ornamentele geamurilor laterale și extensiile pasajelor roților, care fac parte din pachetul standard Sport Design, sunt acum realizate în High-Gloss Black. La modelele GTS anterioare, unele dintre aceste elemente de caroserie erau în culoarea caroseriei. În schimb, țevile de eșapament sport, care anterior erau de culoare neagră, sunt acum finisate într-o nuanță de bronz închis. Pentru a accentua identitatea sportivă a modelelor Porsche GTS, sunt montate jante de 21 de inci cu design RS Spyder, finisate în gri antracit.
Interiorul modelului Cayenne GTS este dotat standard cu un volan sport GT încălzit. Materialul de înaltă calitate Race-Tex se regăsește, de asemenea, în întreaga mașină. Materialul, asemănător cu pielea de căprioară, acoperă căptușeala plafonului, cotierele și panourile ușilor, precum și panourile centrale ale scaunelor sport reglabile în opt direcții. Pernele laterale au fost ridicate și mai mult pentru a oferi mai mult sprijin lateral în viraje. Două pachete alternative de interior specifice GTS, în Carmine Red sau Slate Grey Neo, sunt, de asemenea, disponibile, pentru un aspect mai personalizat.
Noua experiență a șoferului cu iluminare ambientală și sunet surround
Noile modele GTS beneficiază de recenta amplă actualizare a modelului Cayenne, care include noua experiență Porsche Driver Experience cu un instrumentar de bord digital curbat standard și afișaj opțional pentru pasageri. Pe lângă pachetul Sport Design, farurile HD matrix LED cu nuanțe închise la culoare și suspensia pneumatică, modelul dispune, de asemenea, de sistem de sunet surround Bose® și de iluminare ambientală. Cayenne GTS Coupé include, de asemenea, acoperiș panoramic fix din sticlă ca dotare standard, precum și spoiler spate extensibil adaptiv. Dacă se dorește, senzația de dinamism a modelului Coupé poate fi accentuată și mai mult cu un sistem de evacuare sport cu țevi de eșapament poziționate central, finisate în bronz închis. Acesta este disponibil ca parte a celor trei pachete sportive ușoare diferite, care includ, de asemenea, un plafon ușor și un difuzor spate din carbon, precum și o izolație redusă. În funcție de echipare, pachetele Lightweight pot reduce greutatea vehiculului cu până la 25 de kilograme.
Porsche oferă noul Cayenne GTS în Romania ca SUV, la un preț de 140.437,85 de euro, și ca SUV Coupé, la un preț de 144.001,90 de euro, inclusiv TVA și echiparea de bază specifică fiecărei țări. Ambele modele sunt acum disponibile pentru comandă. Livrările în Europa vor începe în vara anului 2024.