Porsche va oferi o perspectivă asupra viitorului spectaculos al automobilului, la timp pentru debutul Salonului Auto de la München, IAA MOBILITY 2021 (care are loc în perioada 7-12 septembrie). Studiul de concept Mission R combină pasiunea pentru curse cu tehnologii de ultimă generație și materiale sustenabile, cum ar fi materialele plastice întărite cu fibre naturale.
Alături de un design progresist, mașina de competiție complet electrică prezintă liniile caracteristice mașinilor sport de la Stuttgart-Zuffenhausen. Cele două motoare electrice nou dezvoltate, încorporate în Porsche Mission R, livrează până la 800 kW (1.088 CP) în așa-numitul „mod de calificare”. Capacitatea bateriei, de aproximativ 80 kWh, și sistemul inovator de recuperare fac posibile sprinturi de curse fără pierderi de putere.
„Porsche este o marcă pentru oamenii care își îndeplinesc visele. Și asta este valabil și în sporturile cu motor. Ne transferăm puterea de inovație pe circuit, cu curaj în urmărirea de noi căi și ne încântăm clienții cu performanțe sportive”, spune Oliver Blume, președintele Consiliului de Administrație al Porsche AG. „Pe lângă implicarea noastră în Campionatul Mondial de Formula E, facem acum următorul mare pas înainte în mobilitatea electrică. Acest studiu de concept reprezintă viziunea despre motorsportul electric pe care o propunem clienților noștri. Mission R întruchipează tot ceea ce face ca Porsche să fie puternic: performanță, design și sustenabilitate.”
Segmentul de motorsport pentru clienți se bucură de un respect deosebit la Porsche. De la începutul Porsche Carrera Cup Deutschland, în urmă cu 31 de ani, producătorul de mașini sport a produs și livrat de la Weissach mai mult de 4.400 de mașini pentru curse. În total, 30 de serii de curse mono-marcă se desfășoară în întreaga lume cu participarea acestor mașini de curse fiabile și performante. Cea mai recentă versiune a modelului 911 GT3 Cup a fost lansată la începutul sezonului de curse 2021 și se bazează pe generația 992 a modelului. Porsche Mission R oferă o indicație a modului în care ar putea arăta viitorul curselor mono-marcă, folosind mașini complet electrice.
Mașina, cu tracțiune integrală care livrează puțin sub 1.100 CP în modul de calificare, accelerează de la zero la 100 km/h în mai puțin de 2,5 secunde. Viteza maximă: peste 300 km/h. Pe circuit, pilotul poate atinge aceleași performanțe pe un tur, ca actualul Porsche 911 GT3 Cup. Datorită motoarelor electrice nou proiectate și a celulelor bateriei – toate echipate cu o inovatoare răcire directă cu ulei – studiul de concept Porsche Mission R produce o putere constantă de 500 kW (680 CP) în modul cursă. A fost eliminată reducerea puterii bateriei din cauza condițiilor termice, așa numitul derating. Un motor electric cu până la 320 kW (435 CP) alimentează puntea față, în timp ce un maxim de 480 kW (653 CP) este livrat pe puntea spate. Datorită tehnologiei avansate de 900 volți și a încărcării Porsche Turbo, este suficientă o pauză de 15 minute pentru a încărca bateria de la 5 la 80% SoC (State of Charge – stare de încărcare). Încărcarea poate avea loc cu până la 340 kW. Mission R oferă, de asemenea, o nouă variantă de Porsche Active Aerodynamics (PAA) cu sistem de reducere rezistenței aerodinamice (DRS – Drag Reduction System) pe secțiunea frontală a capotei și pe aripa din spate. Acesta cuprinde trei nervuri în fiecare dintre cele două prize laterale de aer de pe secțiunea nasului, precum și o aripă spate ajustabilă, cu două secțiuni.
În plus față de conceptul inovator de acționare electrică, caroseria conceptului se concentrează și pe reducerea emisiilor de CO2 și pe sustenabilitate: este realizată în mare parte din plastic armat cu fibre naturale (NFRP), al cărui material de bază este fabricat din fibre de in obținut din agricultură. Acest material ecologic este folosit și pentru buza spoilerului frontal, difuzor și pragurile laterale. NFRP este utilizat pe scară largă în interiorul Mission R, de exemplu pe panourile interioare ale ușii, peretele din spate și scaun.
Designul interior se concentrează pe șofer, în toate aspectele sale. Un afișaj plasat ergonomic între comenzile de pe volan arată datele relevante în timpul cursei. Monitorul de deasupra coloanei de direcție arată imaginile de la camerele retrovizoare, laterală și centrală. Un afișaj tactil din dreapta scaunului poate fi utilizat pentru a afișa datele biometrice ale șoferului, de exemplu. Numeroase alte camere din interior pot fi folosite pentru a oferi secvențe interesante pentru transmisiile în direct.
Cu proiectul Mission R, Porsche aduce cursele reale și virtuale mai aproape ca niciodată. Modulul monococă al șoferului, în exact aceeași formă, poate fi folosit, de asemenea, ca un simulator de esports. Structura de siguranță, din material compozit din fibră de carbon combină un potențial ridicat de protecție pentru șofer cu o greutate redusă și un aspect distinctiv. Inginerii și designerii Porsche au denumit noua structură de plafon din carbon „exoschelet”. Acesta combină cușca de siguranță cu suprafața acoperișului. Cu o lungime de 4.326 milimetri, Porsche Mission R este puțin mai scurt decât seria actuală 718 Cayman, dar este vizibil mai lat – 1.990 milimetri – și, cu o înălțime exterioară de numai 1.190 milimetri, este semnificativ mai scund.
În cursul ultimilor ani, cu studiile de concept Mission E (2015) și Mission E Cross Turismo (2018), Porsche a oferit avanpremiere inconfundabile ale primei sale serii de modele de mașini sport complet electrice. Berlina sport Porsche Taycan (2019) și modelul Taycan Cross Turismo (2021) seamănă foarte mult cu cele două studii conceptuale în ceea ce privește aspectul și tehnologia și au fost deja lansate cu succes pe piețele mondiale – cu alte cuvinte, misiune îndeplinită.
Prin Mission R, Porsche își prezintă viziunea asupra motorsportului, în viitor. Conceptul și-a sărbătorit astăzi premiera mondială la IAA MOBILITY din München.