Cu noul Taycan, Porsche lansează cea de-a patra variantă a primei sale berline sport complet electrice. Noul model se adaugă celor deja lansate – Taycan Turbo S, Taycan Turbo și Taycan 4S. Primele exemplare Taycan cu tracțiune spate vor fi disponibile în reprezentanțe de la mijlocul lunii martie 2021. Prețurile din Romania încep de la 88.412,24 euro, inclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Cu tracțiune spate, modelul este disponibil cu două dimensiuni de baterie: cu Performance Battery în standard, noul model entry-level oferă până la 300 kW (408 CP) în modul overboost cu Launch Control; puterea crește până la 350 kW (476 CP) cu opțiunea Performance Battery Plus. Puterea nominală este de 240 kW (326 CP) sau respectiv de 280 kW (380 CP).
Cel mai tânăr membru al familiei de modele Taycan include, încă de la început, noile caracteristici introduse în celelalte versiuni. De exemplu, funcția Plug & Charge permite încărcarea și plata pentru aceasta fără să fie nevoie de carduri sau de o aplicație: de îndată ce cablul de încărcare este conectat, Taycan stabilește comunicarea criptată cu stația de încărcare compatibilă Plug & Charge. Procesul de încărcare începe automat. Plățile sunt, de asemenea, procesate automat.
Ca și în cazul celorlalte variante, echipamentele opționale includ head-up display color și încărcător de bord cu o capacitate de încărcare de până la 22 kW. Cu Functions on Demand (FoD), posesorii noului Taycan pot achiziționa sau pot rezerva pentru o perioadă limitată diverse funcții suplimentare de confort sau asistență, după caz. Alegerea poate fi făcută atât după livrarea automobilului, precum și în configurația originală a mașinii sport. Activarea online înseamnă că nu este necesară o vizită la service. În prezent, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Keeping Assist și Porsche InnoDrive beneficiază de această funcționalitate.
O baterie performantă cu o singură punte, cu o capacitate brută de 79,2 kWh, este disponibilă ca echipare standard. Bateria Performance Plus, cu două punți, este disponibilă opțional. Capacitatea sa brută este de 93,4 kWh. Autonomia, în conformitate cu WLTP, este de până la 431 km sau, respectiv, până la 484 de kilometri.
Taycan accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde, indiferent de bateria echipată. Viteza sa maximă este, de asemenea, de 230 km/h în ambele configurații, în timp ce capacitatea maximă de încărcare este de până la 225 kW (Performance Battery) sau până la 270 kW (Performance Battery Plus). Ambele baterii pot fi încărcate de la 5% la 80% SoC în 22,5 minute, iar puterea pentru încă 100 de kilometri este disponibilă după doar cinci minute.
Motor electric inovator și performanțe dinamice
Accelerația impresionantă, cuplul tipic mașinilor sport și puterea remarcabilă disponibilă continuu – toate aceste puncte forte sunt prezente la noul model de bază Taycan.
Motorul electric de pe puntea spate are o lungime activă de 130 milimetri, aceeași lungime cu cel montat pe Taycan 4S. Invertorul de pe puntea spate funcționează până la 600 amperi.
Pe lângă motorul de pe puntea spate, arhitectura de propulsie include și o transmisie cu două trepte. La fel ca în cazul celorlalte modele din gamă, mașina dispune de management inteligent al încărcării, precum și de o aerodinamică exemplară. Cu o valoare Cd de la 0,22, aerodinamica contribuie semnificativ la consumul redus de energie și, prin urmare, la o autonomie mai mare. Puterea maximă de recuperare este de 265 kW.
Design exterior purist, cu ADN Porsche
Cu designul său purist, Taycan semnalează începutul unei noi ere, păstrând, în același timp, inconfundabilul ADN de design Porsche. Din față, mașina sportivă electrică arată deosebit de joasă și lată, cu aripi foarte bine conturate. Silueta sa este modelată de linia sportivă a plafonului, înclinată spre spate, în timp ce secțiunile laterale foarte sculptate sunt, de asemenea, emblematice. Cabina elegantă, stâlpii C semnificativ retrași și umerii pronunțați ai aripilor au ca rezultat un spate accentuat, tipic mărcii. Aceste caracteristici sunt completate de elemente inovatoare, cum ar fi inscripția cu aspect de sticlă pentru sigla Porsche în bara de lumină din spate.
Caracteristicile distinctive ale noului model Taycan includ roțile Taycan Aero de 19 inci optimizate aerodinamic și etrierele de frână anodizate negre. Șorțul frontal, pragurile laterale și difuzorul spate în negru sunt aceleași cu cele de pe Taycan 4S. Farurile LED sunt echipare standard.
Habitaclul Taycan a dat startul unei noi ere în 2019, cu structura sa clară și arhitectura complet nouă. Panoul de instrumente curbat, de sine stătător, constituie cel mai înalt punct de pe tabloul de bord și accentuează clar axa șoferului. Celelalte elemente includ un afișaj central de infotainment de 10,9 inci și un afișaj opțional pentru pasagerul din față.
În mod standard, Taycan vine cu un interior realizat parțial din piele, precum și cu scaunele din față în configurație confort, cu reglare electrică în opt direcții. Mașina are două compartimente pentru bagaje: 84 de litri în față și până la 407 de litri în spate.
Taycan este, de asemenea, primul model Porsche disponibil cu interior complet fără piele. Interioarele realizate din materiale reciclate inovatoare subliniază conceptul sustenabil al mașinii sport electrice.
Porsche utilizează un sistem de control centralizat, în rețea, pentru șasiul Taycan. Controlul integrat al șasiului Porsche 4D analizează și sincronizează toate sistemele de șasiu în timp real. Atât suspensia standard cu arcuri din oțel, cât și suspensia pneumatică adaptivă opțională, cu tehnologie cu trei camere, sunt completate de sistemul electronic de control al amortizării PASM (Porsche Active Suspension Management).
Suspensia pneumatică adaptivă este echipată și cu funcție Smartlift, care permite ca modelul să fie programat astfel încât să-și ridice garda la sol în mod automat în anumite locații recurente, cum ar fi denivelările sau aleile de acces în garaj. Funcția Smartlift poate influența în mod activ garda la sol a vehiculului și pe autostradă și o poate regla pentru un compromis cât mai bun între eficiență și confort.
Taycan este echipat standard cu frâne cu etrier monobloc din aluminiu cu șase pistoane în față și frâne cu etrier monobloc din aluminiu cu patru pistoane în spate. Discurile de frână cu aerisire internă au un diametru de 360 mm în față și 358 mm în spate. Etrierele de frână au un finisaj negru anodizat. Porsche Surface Coated Brake (PSCB) este disponibilă ca opțiune. Discurile sale au un diametru de 410 mm față și 365 mm spate.
Un an de succes pentru Taycan
Porsche a început cu succes noua eră complet electrică în 2020, livrând puțin peste 20.000 de exemplare de Taycan clienților din întreaga lume. În Norvegia, Taycan reprezintă în prezent 70% din toate modelele Porsche vândute. La începutul lunii noiembrie, cel de-al 1000-lea client norvegian Taycan și-a primit mașina, vânzările Porsche din Norvegia crescând la mai mult de dublu. Mașina sport electrică a primit deja aproximativ 50 de premii internaționale, mai ales pe principalele sale piețe din Germania, SUA, Marea Britanie și China. Noul Taycan cu tracțiune spate deține, de asemenea, Guinness World Record™ pentru cel mai lung drift cu o mașină electrică, fiind condus lateral fără oprire pe exact 42,171 kilometri.