CEO-ul spune că tarifele și cererea slabă pentru vehiculele electrice „ne lovesc din plin”. Șeful Porsche, Oliver Blume le-a transmis angajaților că sunt planificate măsuri suplimentare de reducere a costurilor ca răspuns la scăderea vânzărilor în China și la cheltuielile mai mari generate de tarifele administrației Trump.
A spune că Porsche a avut zile mai bune ar fi un eufemism. Vânzările globale au scăzut cu trei procente anul trecut, când tarifele nici măcar nu reprezentau o problemă. Livrările au continuat să scadă până în iunie anul acesta, înregistrând o scădere de șase procente comparativ cu primele șase luni ale anului 2024. Se anunță vremuri și mai grele, fapt demonstrat de o decizie recentă de a reduce costurile prin eliminarea a 1.900 de locuri de muncă până în 2029.
CEO-ul Oliver Blume le-a transmis angajaților că sunt planificate măsuri suplimentare de reducere a costurilor ca răspuns la scăderea vânzărilor în China și la cheltuielile mai mari generate de tarifele administrației Trump. Într-un e-mail către personal, consultat de Bloomberg, șeful Porsche a recunoscut că „modelul de afaceri, care ne-a servit bine timp de multe decenii, nu mai funcționează în forma sa actuală”.
Blume nu a înfrumusețat situația: „Toate acestea ne lovesc din plin – mai puternic decât mulți alți producători auto.” Până la sfârșitul anului, gama companiei va pierde două mașini sport pe benzină și va câștiga un SUV electric. Ultimele exemplare Boxster și Cayman din generația actuală vor ieși de pe linia de asamblare în octombrie, cu înlocuitori electrici care nu vor ajunge mai devreme de 2026. Un Cayenne complet electric va fi dezvăluit în următoarele luni.
Este prea devreme pentru a spune dacă Cayenne EV va schimba situația, dar Porsche ar putea fi încurajată de începutul puternic al crossover-ului său electric mai mic, Macan. Pe de altă parte, vehiculul electric original al companiei se confruntă cu dificultăți: vânzările Taycan au scăzut cu 49% în 2024 și au mai scăzut cu șase procente în prima jumătate a anului 2025.
America de Nord rămâne cea mai mare piață a Porsche, unde a înregistrat o creștere de un procent a livrărilor anul trecut, urmată de un câștig de 10 procente în prima jumătate a anului 2025. Cu toate acestea, tendința ar putea să nu continue în a doua jumătate, deoarece „condițiile de piață” au dus la o nouă rundă de majorări de prețuri. Unele modele au crescut cu până la 3,6 procente. Acest lucru s-ar putea să nu fie o problemă pentru cumpărătorii de 911 obișnuiți să plătească prețuri ridicate, dar majorările ulterioare de prețuri ar putea descuraja potențialii clienți ai produselor orientate spre volum, cum ar fi Macan și Cayenne.
În timp ce Porsche se menține stabilă în SUA deocamdată, se confruntă cu provocări serioase în China. Vânzările au scăzut cu 28% în 2024 și au mai scăzut cu 28% până în iunie. Zuffenhausen dă vina pe „condițiile dificile de piață”, deoarece mărcile autohtone continuă să lanseze vehicule electrice mai accesibile și mai bogate în tehnologie.
Rămâne neclar dacă sunt planificate mai multe reduceri de personal, deși se poate afirma cu siguranță că întreruperea producției primei generații Macan în 2026 nu va ajuta la inversarea tendinței. Un nou crossover pe benzină, poziționat sub Cayenne, este luat în considerare, dar chiar dacă va fi aprobat, nu va ajunge mai devreme de 2030.
În ceea ce privește viitorul SUV cu trei rânduri de scaune, nu a fost stabilit un termen ferm de lansare, probabil din cauza cererii de vehicule electrice mai slabe decât se aștepta. Pentru a compensa vânzările mai lente și un portofoliu ICE (motoare cu ardere internă) în scădere, Porsche ia în considerare acum versiuni cu motor cu combustie ale unor modele inițial destinate să fie exclusiv electrice. Obiectivul de a avea vehicule electrice care să reprezinte 80% din vânzările totale până în 2030 a fost abandonat oficial, Blume recunoscând că ținta „nu mai este realistă”.