Porsche Cayman a revenit la testele AutoReport.ro, de data aceasta fiind determinat să ne arate că este mult mai mult decât un frate mai mic al lui 911.
Acesta este un Porsche cu motor în 4 cilindri, dar pe care ne-a plăcut foarte mult să îl testăm. În ciuda downsizing-ului, cei 350 CP sunt livrați prompt, iar Cayman îți dă un feeling de supercar la un preț destul de mic.
718 Cayman vine în completarea seriei, după 718 Boxter care este de fapt versiunea decapotabilă. Aceasta este generația a 4-a și vine cu foarte multe noutăți, modelul testat de noi acum vine cu niște modificări foarte subtile, dar care l-au introdus în anul 2022.
Versiunea testată de noi, S, generează 257 kW (350 CP), cu o cilindree de 2,5 litri, o creștere de 25 CP, comparativ cu modelele anterioare. Este o abordare interesantă fiind și un coupe cu motor montat median. Motorul de 2,5 litri al versiunii 718 Cayman S folosește un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG), o tehnologie utilizată până acum exclusiv pentru modelele 911 Turbo. Pentru prima data, este utilizat un wastegate pentru acest tip de turbină cu geometrie variabilă. Modelul atinge până la 420 Nm (cu 50 Nm mai mult), disponibil între 1.900 și 4.500 rpm. Pentru conducătorul auto, acest lucru se traduce printr-un cuplu mai bun, indiferent de turație. Versiunea 718 Cayman S, cu PDK, ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Dacă am fi avut unde, am fi dus 718 Cayman S la o viteză maximă de 285 km/h.
Rigiditatea laterală și puterea transmisă la sol au fost îmbunătățite, iar setările șasiului au fost complet schimbate, în timp ce arcurile suspensiei și barele stabilizatoare au fost întărite, iar setările amortizoarelor revizuite. Sistemul de direcție, a fost configurat pentru a fi cu 10% mai precis pentru a spori agilitatea și plăcerea la condus. Roțile din spate sunt mai late cu jumătate de inch, iar împreună un set de anvelope redesenate, îmbunătățesc performanțele mașinii la virare. Aceste lucruri se văd, mașina perfect echilibrată se lipește, practic, de șosea atunci când accelerezi. În curbe stă foarte bine, iar Cayman S este chiar o mașină fun și performantă.
La fel ca în cazul celorlalte modele sport Porsche, pachetul Sport Chrono poate fi reglat prin intermediul comutatorului încorporat pe volanul automobilului. În plus față de modurile: „Normal”, „Sport” și „Sport Plus” este disponibil și modul de condus “Individual”, care permite setări individuale pentru diferite sisteme.
Având în vedere performanțele crescute ale autovehiculului, sistemele de frânare au fost îmbunătățite, fiind compuse din discuri de frână de 330 milimetri în partea din față și discuri de 299 milimetri în partea din spate. 718 Cayman S folosește etrierele cu patru pistoane utilizate și pentru modelele 911 Carrera, combinate cu discuri de frână cu șase milimetri mai groase față de modelul precedent.
Proporțiile echilibrate, prizele de aer proeminente din partea din față și din lateral, precum și profilul coborât asigură un plus de dinamică. Partea frontală a noului model are un aspect mai sculptural și mai masculin. Farurile ultra-subțiri, poziționate deasupra prizelor de aer, ce conțin luminile de parcare și semnalizatoarele, accentuează și mai mult caracterul mașinii. Designul îmbunătățit al blocurilor de lumini bi-xenon cu LED-uri integrate pentru luminile de zi completează aspectul frontal al noului 718 Cayman. Farurile LED în patru puncte cu lumini de zi sunt disponibile pe lista de opționale.
Din lateral, caracteristicile definitorii pentru linia noului coupé includ noi praguri laterale și fante de aerisire mai mari, cu două aripioare. Partea din spate a fost și ea redesenată, având un aspect mai plat, datorită noii linii a luminilor de frână, mai alungite, unite de o grilă de ventilație pe care este poziționată sigla Porsche. Blocurile optice din spate au fost îmbunătățite prin tehnologia LED tridimensională cu lumini de frână în patru puncte.
La interior, modificările sunt vizibile. Partea superioară a panoului de bord, care include guri de aerisire, este nouă. Au fost adăugate ca standard atât volanul sport cu design inspirat de modelul 918 Spyder, cât și opțiunile extinse de conectivitate, împreună cu noul sistem Porsche Communication Management (PCM). Printre opțiunile standard ale sistemului PCM se numără și opțiunea de încărcare a smartphone-ului, interfețele audio și sistemul Sound Package Plus, de 150 W. De asemenea, sistemul PCM poate fi extins prin module opționale care să se adapteze cerințelor personale. Modulul Connect, de exemplu, include extensii speciale pentru smartphone, precum portul USB, aplicația Apple CarPlay și Porsche Car Connect. O altă opțiune disponibilă este modulul de navigație cu acționare vocală, pentru a ajunge cu ușurință la orice destinație. Atunci când modulul Connect Plus este selectat, acesta poate fi actualizat cu informații din trafic în timp real. Șoferii pot utiliza, direct de pe smartphone-ul lor, servicii suplimentare complexe, prin Porsche Connect App și Porsche Car Connect App.
Porsche 718 Cayman S
0-100 km/h: 4,4 sec
Viteza maximă: 285 km/h
L/l/î: 4.379/1.801/1.284
Masă proprie: 1.355
Cilindree (cmc): 2.497
Putere (CP): 350 la 6.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 420 la 1.900 rpm
Consum mediu: 9,5 (urban)
Cutie de viteze: PDK