Peugeot a dezvăluit recent versiunea actualizată a modelului 308, care vine cu un design reîmprospătat și o gamă variată de motorizări.
Actualul Peugeot 308 a fost prezentat inițial în 2021, introducând o evoluție a limbajului de design al mărcii franceze. Patru ani mai târziu, actualizarea de la jumătatea ciclului de viață include o parte frontală redesenată, care renunță la „colții” specifici. În schimb, compactul adoptă faruri divizate, cu „gheare” LED în secțiunea superioară și luminile de fază lungă ascunse în zonele cu finisaj negru lucios ale noii bare de protecție.
În loc să adauge o bandă LED care să se întindă pe toată lățimea, designerii Peugeot au optat pentru o serie de fire luminoase deasupra grilei, care are culoarea caroseriei. Varianta de bază Allure vine standard cu faruri LED complete, în timp ce versiunile GT și GT Premium adaugă tehnologia Matrix LED cu semnalizări secvențiale. O altă noutate este emblema iluminată, o premieră pentru Peugeot, care probabil va fi aplicată pe toate modelele viitoare.
Potrivit companiei, noile prize de aer din bara de protecție contribuie la o aerodinamică mai bună, ghidând fluxul de aer către pasajele roților. Profilul mașinii a rămas în mare parte neschimbat, dar a primit jante noi din aliaj de 17 sau 18 inch, o nouă culoare Lagoa Blue pentru varianta hatchback și nuanța Ingaro Blue pentru break. Partea din spate a rămas și ea la fel, dar bara de protecție renunță la inserțiile cromate, iar stopurile beneficiază acum de „ghearele” LED mai sofisticate pe toate nivelurile de echipare (anterior disponibile doar pe GT).
În interior, 308 nu primește noul cockpit digital al SUV-urilor 3008 și 5008, cu care împarte aceeași platformă, dar propria sa versiune a i-Cockpit cu ecranul de 10 inch arată în continuare destul de modern. Schimbările includ noile grafice 3D pentru instrumentarul digital și tapițeria din Alcantara pentru versiunile GT și GT Premium. Echipamentele pot include un sistem audio Focal Premium cu 10 difuzoare, iluminare ambientală cu opt culori și scaune cu masaj, în timp ce sistemul de infotainment beneficiază de actualizări de tip over-the-air.
Peugeot susține că folosește 31% materiale reciclate și regenerabile pentru construcția noului 308, cu o greutate de 405 kg per vehicul.
Din fericire pentru fanii mașinilor break, Peugeot 308 SW a supraviețuit actualizării, având o caroserie mai lungă și un portbagaj spațios. Modelul poate transporta între 598 și 1.487 de litri de bagaje, în funcție de configurația scaunelor. De asemenea, bancheta spate se rabate în proporție de 40:20:40 și este disponibil un hayon cu acționare electrică.