VinFast, producător de autovehicule din Vietnam, cu ambiții extrem de puternice de expansiune pe toate piețele lumii, a livrat primele 100 de automobile, pe piața de origine, Vietnam, și se pregătește să expedieze primele mașini către clienții din Europa.
Fabrica de automobile din Hai Pong, aparținând VinFast, cea mai nouă marcă de automobile electrice din lume, a livrat către clienți primele 100 de autovehicule VF 8. Compania spune că piețele din Europa, SUA și Canada vor primi de asemenea în acest an primele mașini comandate de clienți. Primul lot ce va fi livrat pe piețele vestice se ridică la circa 5000 de autovehicule, toate VF 8. Automobilul VinFast VF 8 este un SUV complet electric, cu o lungime de 4,75 metri, și are un motor de 260 kW, care asigură un cuplu maxim de 500 Nm. Versiunea superioară vine cu un motor chiar mai mare, 300 kW, și 620 Nm. Bateria nu are o autonomie prea mare, în comparație cu concurența, circa 400 km, însă ținând cont de faptul că vorbim despre un SUV, cu o greutate mare, valoarea nu este de neglijat.
VinFast vine cu o inovație pe piața de mașini electrice, care introduce sistemul de leasing/subscripție pentru baterie și astfel reduce simțitor prețul mașinii la achiziție. Clienții pot opta pentru achiziție integrală sau pentru abonament, sumele anunțate fiind între 35 și 44 de dolari pe lună, pentru clienții care nu călătoresc mai mult de 500 km lunar, și de 110 – 160 de dolari pe lună, pentru cei care folosesc mașina mai mult. În acest fel, SUV-ul VF 8 va costa începând de la 42.000 de dolari, pentru versiunea entry, un preț foarte mic pentru acest tip de vehicul. Clienții sunt protejați împotriva degradării bateriei, astfel că, dacă aceasta scade sub 70% capacitate, ea va fi înlocuită. Sistemul de abonament pentru baterie va fi funcțional până la finalul lui 2023, după care prețul va fi achitat 50% la cumpărarea mașinii și 50% în rate.
Reprezentanții VinFast au anunțat că primul model al mărcii are deja 65.000 de rezervări, iar ținta de producție anuală este de 750.000 de vehicule anual, peste 4-5 ani. VinFast urmează să construiască unități de producție în SUA și Europa, pentru a-și atinge ținta. VinFast a fost condusă pentru câteva luni de fostul șef al Opel, Michael Lohscheller, care însă a demisionat spunând că are nevoie să stea cu familia și nu mai poate locui în Vietnam. În această vară el a fost anunțat ca viitor CEO al Nikola Motor.