O firmă de car sharing din Olanda va oferi automobile electrice Renault capabile să alimenteze rețeaua locală

Da mai departe!

Firma olandeză de car sharing MyWheels va adăuga în flotă, în cursul acestei săptămâni, primul dintre cele 500 de automobile electrice Renault care se pot conecta la rețeaua electrică, extinzând numărul de vehicule din Europa capabile să consolideze rețeaua electrică, pe măsură ce această tehnologie se extinde, transmite Reuters.

Tehnologia ”Vehicle-to-grid” sau V2G permite ca electricitatea să fie extrasă de la vehiculele electrice (EV) și introdusă în rețea în perioadele când cererea atinge un nivel de vârf. Această tehnologie este disponibilă de mai mulți ani, însă doar recent a devenit viabilă din punct de vedere comercial, odată cu introducerea tehnologiilor inteligente de încărcare și a bateriilor capabile să susțină o utilizare intensivă.

Proiectul celor de la MyWheels va fi cea mai mare schemă de car sharing de tip V2G din Europa și cea mai mare adăugare a unor automobile capabile de V2G în regiune.

Inițiativa vine după îngrijorările cu privire la stabilitatea rețelelor, apărute ca urmare a blackout-ului masiv din Spania și Portugalia și sabotării furnizării de electricitate în sudul Franței, cu prilejul festivalului de film de la Cannes, care au generat un interes crescut într-o tehnologie care poate ajuta la echilibrarea cererii și ofertei, spune Kees Koolen, investitor la We Drive Solar, producătorul olandez al încărcătoarelor speciale utilizate în acest proiect.

”Se pare că suntem la un moment de cotitură”, a adăugat Koolen, care estimează că proiectul din orașul olandez Utrecht a costat aproximativ 100 milioane de euro.

Țările de Jos sunt unul dintre pionierii tehnologiei V2G grație planurilor sale ambițioase de electrificare a sistemelor de transport și încălzire, în paralel cu trecerea la regenerabile.

Firma MyWheels susține că 500 de automobile electrice Renault care se pot conecta la rețeaua electrică, printre care se numără și modelul R5, vor rula pe șosele începând de anul următor. Atunci când nu rulează, automobilele vor fi conectate la încărcătoarele bidirecționale We Drive Solar și operatorii schemei vor fi plătiți pentru electricitatea absorbită și vândută de rețea.

Rețelele electrice au devenit din ce în ce mai instabile pe fondul intensificării electrificării și pe măsură ce tot mai multă energie regenerabilă intermitentă este injectată în rețea.

”Studiile noastre arată că tehnologia V2G ar putea permite flotei din ce în ce mai mare de automobile electrice să devină un atu semnificativ pentru rețea, cu un vast potențial de stocare în automobilele electrice”, spune Madeleine Brolly, analist Bloomberg New Energy Finance.

Potrivit acesteia, o provocare crucială în perioada următoare va fi standardizarea în rândul producătorilor, proces necesar extinderii la scară largă a tehnologiei. 

Related posts