În ciuda faptului că GM lucrează la producția de baterii LFP în SUA, modelul Bolt EV din 2027 va fi echipat cu baterii importate. În ciuda opoziției lui Trump, componentele din China nu pot fi evitate, mai ales când vine vorba despre mașini electrice.
Modelul electric Chevrolet Bolt din 2027, care se anunță a fi unul dintre cele mai accesibile vehicule electrice din Statele Unite, va fi propulsat de baterii litiu-fier-fosfat (LFP) provenite din afara Americii de Nord. Informația a fost publicată de Wall Street Journal și ulterior confirmată de General Motors.
GM va cumpăra baterii de la compania chineză Contemporary Amperex Technology (CATL) pentru primii doi ani de producție a noului Bolt. Această măsură este considerată o soluție temporară până când producția de baterii LFP din America va putea prelua ritmul și va înlocui importurile din China.
Un purtător de cuvânt al GM a declarat pentru The Wall Street Journal: „De câțiva ani, alți producători auto din SUA au depins de furnizori străini pentru aprovizionarea cu baterii LFP. Pentru a rămâne competitivi, GM va folosi temporar pachete de baterii de la furnizori similari pentru a echipa cel mai accesibil model electric al nostru.”
Baterii importate și implicații financiare
În prezent, toate modelele electrice ale GM, de la Chevy Equinox EV (model de bază) până la ultra-luxosul Cadillac Celestiq, sunt echipate cu baterii fabricate în SUA. Astfel, noul Chevrolet Bolt, un model popular care va deveni cel mai ieftin vehicul electric al companiei, va fi singurul vehicul electric GM propulsat de baterii importate.
Această decizie ar putea afecta planurile de profitabilitate ale GM, având în vedere că bateriile fabricate în China sunt supuse unor taxe de import de aproximativ 80%. De asemenea, acest lucru ar fi făcut noul Bolt ineligibil pentru creditul fiscal federal de 7.500 de dolari, însă acest aspect nu mai reprezintă o problemă, deoarece subvenția se va încheia pe 30 septembrie.
Lansare și planuri de viitor
Noul Chevrolet Bolt din 2027 este așteptat să fie o versiune revizuită a modelului anterior Bolt EUV, a cărui producție a fost oprită la sfârșitul anului 2023. Producția va începe la sfârșitul acestui an la fabrica GM din Fairfax, Kansas, iar livrările sunt programate pentru anul viitor, ca model 2027. Prețul estimat este sub 30.000 de dolari.
În paralel, constructorul auto american colaborează cu LG Energy Solution pentru a deschide o fabrică de baterii LFP în Tennessee până la sfârșitul anului 2027. Având în vedere acest termen, ar fi fost imposibil să lanseze noul Bolt cu baterii fabricate în America, așa că GM a găsit o soluție, chiar dacă implică taxe mari. Cu toate acestea, compania este încrezătoare că va putea obține profit. „Va avea un preț similar cu al vechiului model, care este foarte mic”, a declarat președintele GM, Mark Reuss, pentru InsideEVs, anul trecut. „Îl vom livra la un preț profitabil.”
La sfârșitul lunii trecute, producătorul auto a oferit un scurt teaser al viitorului vehicul electric accesibil, dezvăluind că acesta va avea un port de încărcare de tip NACS (ca la Tesla) și iluminare LED față și spate.
Deep Research
Canvas
Image
Guided Learning