Noile electrice BMW vor avea cele mai bune cifre de autonomie

Da mai departe!

Noile EV-uri BMW vor depăși pe toată lumea la autonomie. Compania promite până la 900 km cu o singură încărcare, pentru vehiculele bazate pe noua platformă.

Știam că viitoarele modele Neue Klasse de la BMW vor fi eficiente, doar că nu știam cât de eficiente. Astăzi, producătorul auto german a detaliat oficial platforma sa EV de ultimă generație – iar cifrele sunt impresionante.

Cu noua platformă electrică Gen6 eDrive de la BMW, unele modele Neue Klasse vor putea parcurge până la 900 km cu o singură încărcare. Aceasta este o ușoară scădere față de cele 1000 km de autonomie inițial zvonite – dar este totuși o cifră impresionantă, și mai bună decât orice EV aflat în prezent pe șosea. Chiar și cele mai puțin eficiente modele Neue Klasse (și, posibil, cele mai sportive) vor avea totuși o autonomie minimă de 600 km.

Noua arhitectură de 800 de volți va utiliza celule cilindrice, spre deosebire de celulele prismatice standard, care vor fi integrate direct în pachetul de baterii de înaltă tensiune (în loc de module). Aceste celule cilindrice au o densitate de energie îmbunătățită cu aproximativ 20% și vor contribui la o creștere de 30% a autonomiei și a vitezei de încărcare. BMW spune că majoritatea modelelor Neue Klasse vor putea recupera 300 km în doar 10 minute la o stație de încărcare rapidă DC.

Prima dintre aceste noi platforme Gen6 va fi introdusă mai târziu în acest an, odată cu crossover-ul electric iX3. Sedanul i3 cu aceeași tehnologie ar trebui să sosească în anul următor. BMW intenționează să introducă cel puțin patru noi EV-uri cu noua tehnologie până în 2028.

Datorită construcției subțiri și ușoare a tehnologiei bateriei, tehnologia Gen6 ar putea ajunge chiar și la alte modele din portofoliul BMW, nu doar la vehiculele Neue Klasse. Gândiți-vă la performanță M, Mini și Rolls-Royce. BMW a confirmat deja modelele electrice M3 și M4.

Acele modele M electrice vor utiliza, de asemenea, sistemul de calcul central „Inima Bucuriei” recent introdus de BMW. Așa-numitul „supercreier” integrează perfect frânarea, recuperarea energiei, încărcarea și direcția într-un procesor super-rapid, care se presupune că este de 10 ori mai rapid decât configurația anterioară.

Vom afla mai multe despre EV-urile de ultimă generație de la BMW când iX3 va debuta mai târziu în acest an.

Related posts