Nissan Qashqai s-a întors la testele AutoReport.ro în varianta diesel. Am testat acest model prin traficul din București, acolo unde cutia CVT și-a dovedit utilitatea, dar și pe Autostrada Soarelui.
Cele mai vizibile îmbunătățiri ale modelului Nissan Qashqai sunt la exterior: o nouă bară frontală integrată ce preia noul design al grilei frontale Nissan V-Motion, noi blocuri optice și o gamă nouă de jante de aliaj. Partea frontală pare acum mai futuristă, mai ales cu blocurile optice cu lumini de zi de tip LED și cu farurile cu Xenon.
Sub capotă avem un propulsor de 1,6 litri diesel care produce 130 CP. Acesta este cuplat la o cutie de tip CVT, aceasta fiind reprezentativă pentru multe modele japoneze. Acest tip de cutie oferă un confort foarte mare în oraș, chiar mai mare decât cea automată. Modelul are transmisie 4×2, SUV-urile cu acest tip de transmisie fiind tot mai populare în Europa în rândul utilizatorilor care sunt conștienți că în majoritatea timpului mașinile lor nu vor părăsi asfaltul.
Evoluțiile cu pretenții premium pentru Nissan Qashqai sunt vizibile și la interior: noul design al volanului, finisaje revizuite, noi materiale, scaune reproiectate. Acestea înseamnă un nivel mai mare de calitate. Datorită tehnologiei NissanConnect, Noul Qashqai devine cel mai bun prieten cu smartphoneul. Oferind o interfaţă nouă şi intuitivă, îţi vei putea accesa cu uşurinţă muzică preferată, Facebook-ul, Twitter-ul, sfaturile de pe TripAdvisor şi multe altele. La modelul de test am beneficiat și de un sistem audio premium de la Bose.
În interior este loc pentru 5 persoane cu tot cu bagajele aferente. De fapt, faceliftul nu a adus pentru Qashqai noutăți la capitolul spațiu.
Nissan Intelligent Mobility reprezintă conceptul–umbrelă pentru noile tehnologii ale mărcii. Printre noutățile tehnologice e numără: Cross Traffic Alert, pentru a reduce riscul de impact la viteze mici, când mașina iese în marșarier din parcare, funcție disponibila în premieră pentru model. Blind Spot Warning se bazează acum pe date radar mai degrabă decât pe imagini ale camerei, ceea ce înseamnă ca funcționează pe o rază mai mare și cu o precizie îmbunătățită de detectare a obstacolului.
Qashqai continuă să beneficieze de sistemele Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alert, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor și Lane Departure Warning. Nissan Qashqai este echipat standard cu șase airbag-uri, plus sisteme de asistență pentru șofer, inclusiv ABS, distributie electronică a forței de frânare și control al stabilității.
Nissan Qashqai facelift 1.6 DIG-T 4×2 CVT Tekna+
0-100 km/h: 11,1 secunde
Viteza maximã: 183 km/h
L/l/î: 4.394/1.806/1.595
Masã proprie: 1.469 kg
Volum portbagaj (l): 401
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 130 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 240 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: CVT