Iarna este un anotimp special, iar în aceste condiții trebuie să testăm mașini cu caracteristici speciale. De aceea acum testăm Nissan Juke Nismo RS Facelift în varianta cu tracțiune integrală.
Juke a fost un adevărat succes de vânzări al Nissan încă de la lansare. Designul său a fost un pariu curajos, este o mașină pe care o poți doar iubi sau urî, dar cu siguranță este unul care îți rămâne în minte.
De aceea și misiunea specialiștilor a fost una grea, aceea de a modifica subtil acest design pentru a nu-i dilua esența. Astfel, mașina a primit modificări subtile la blocurile optice, la grilă și la stopuri.
Nismo este divizia de performanță a constructorului japonez. Sub numele Nissan Motorsport, această divizie aplică experiențe din sporturile cu motor pentru a modifica astfel de modele.
Cum pentru unii clienți modificările aduse de Nismo nu a fost suficiente, acum a apărut o versiune mai sălbatică, numită Nismo RS. Mașina a primit modificările exterioare Nismo, prelugiri ale barelor, praguri proeminente, oglinzi roșii, dar și elementele de identificare. Sub capotă, modificările de performanță au mers mai departe față de versiunea Nismo, motorul având acum o creștere de putere.
Că tot vorbim despre motor, acesta a ajuns acum să ofere din 1,6 litri o putere de 214 CP, asta în combinație cu transmisia automată și tracțiunea integrală. Tocmai acesta este modelul testat de noi. Putem să spunem pentru început ce ne-a impresionat: puterea motorului, precizia direcției, dar și felul în care mașina se lipește de asfalt în curbe. Pe zăpadă, transmisia automată-CVT ajută foarte mult. Din păcate, cutia automată pare că păcălește puțin motorul să nu livreze potențialul maxim. Dar pentru potențialul maxim de 218 există o variantă 4×2 cu transmisie manuală.
În interiorul excentric cu care ne-a obișnuit deja Juke, avem acum scaune Recaro de tip scoică din alcantara, și un volan sport cu două tipuri de piele. Scaunele față sunt destul de subțiri, iar cei care stau în spate au acum mai mult spațiu pentru genunchi. 4 persoane pot sta bine în această mașină, în timp ce șoferul se poate bucura de un post de conducere foarte ergonomic și cu o vizibilitate foarte bună.
Din punct de vedere al siguranței, avem pe Juke toate sistemele recente, de la Lane assist și până la asistența la parcare.
Nissan Juke Nismo RS 4×4
0-100 km/h: 8 sec
Viteza maximă: 200 km/h
L/l/î: 4.135/1.765/1.565
Masă proprie: 1.880 kg
Cilindree (cmc): 1.618
Putere (CP): 214 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 2.400 rpm
Consum urban: 10 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte