Cele două companii japoneze care încă mai fac parte din Alianța cu Renault, cel puțin cu numele, Nissan și Mitsubishi, au semnat un acord de înțelegere pentru dezvoltarea de tehnologii destinate mobilității publice.
„Inițiativa comună în domeniul mobilității de ultimă generație și al serviciilor în domeniul energiei care utilizează vehicule electrice (EV) pentru a contribui la soluționarea regională a problemelor societale și pentru a crea viitoare comunități vibrante” este explicația acordului semnat de Nissan și Mitsubishi, două companii care sunt legate de acțiunile pe care prima companie le deține la a doua.
În spatele unei denumiri complicate stă de fapt intenția de a dezvolta soluții de transport public ale viitorului, așa numitele servicii de car-sharing sau ride-sharing, inclusiv cu vehicule autonome, care să rezolve unele probleme de mobilitate ale Japoniei. Cele două companii aduc ca argument „deficitul de șoferi din cauza scăderii populației și dificultățile de menținere a serviciilor de transport public din cauza numărului în scădere de utilizatori”.
Nissan a dezvoltate deja o serie de servicii de mobilitate în mai multe regiuni ale Japoniei și a început deja și teste cu vehicule autonome.
„Prin vehicule și tehnologii interesante, Nissan construiește un ecosistem inteligent care extinde atât posibilitățile de mobilitate pentru oameni, cât și potențialul societății. Dorim să ajutăm la rezolvarea problemelor regionale și să creăm orașe centrate pe viitor prin noi servicii de mobilitate și management al energiei”, spune Makoto Uchida, CEO Nissan.
În cealaltă secțiune a acordului, serviciile de management al energiei urmăresc funcțiile de stocare și încărcare/descărcare a energiei din bateriile vehiculelor electrice, care pot fi combinate cu resursele de energie regenerabilă. La acest capitol, Mitsubishi Corporation, compania care deține acțiunie Mitsubishi Motor, are proiecte mai avansate, cu parteneriate cu administrațiile locale din Japonia.
„Pe măsură ce sectorul mobilității suferă o transformare semnificativă datorită inovației tehnologice și decarbonizării, MC, prin abordarea sa integrată EX-DX prezentată în strategia sa de management pe termen mediu, MC Shared Value 2024, își propune să colaborează cu Nissan pentru a explora crearea de modele de afaceri durabile care să abordeze provocările societale ale Japoniei”, a declarat Katsuya Nakanishi, CEO-ul Mitsubishi Corp.
Prin combinarea celor două domenii de dezvoltare, Nissan și Mitsubishi susțin că vor să abordeze problemele legate de barierele de transport, de scăderea serviciilor esențiale, legăruile slăbite cu comunitatea a unor comunități și nevoia de pregătire pentru dezastre.
Memorandumul de înțelegere semnat între Nissan și Mitsubishi are ca scop căutarea de modele de afaceri pe aceste segment, pentru dezvoltarea de tehnologii și modele de servicii specifice. Finalul ar urma să fie comercializarea de servicii de mobilitate de ultimă generție și de servicii legate de energia vehiculelor electrice. Chiar dacă pentru început acestea vizează Japonia, căutarea are în vedere și alte regiuni ale lumii.