Nissan Motor Corp va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce marți producătorul auto nipon a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare, transmit DPA și AP.
De asemenea, compania va reduce numărul unităților de producție de la 17 la 10 până în 2027, conform planului de redresare, care include ‘măsuri dure, decisive, pentru îmbunătățirea performanței și crearea unei afaceri mai reziliente, care să se adapteze rapid la schimbările de pe piață’, se arată în comunicatul Nissan. Compania nu a specificat ce uzine vor fi închise, dar a confirmat că sunt vizate unități din Japonia.
‘Avem un munte de escaladat. Începând de astăzi, construim viitorul pentru Nissan’, le-a spus jurnaliștilor directorul general Ivan Espinosa, subliniind că obiectivul nu va fi ușor, necesitând disciplină și muncă în echipă.
Cele mai recente planuri urmează unei revizuiri atente a operațiunilor, pentru a alinia producția cu cererea, pentru a face față cerințelor de pe piață. De asemenea, Nissan va impulsiona parteneriatele sale, cum ar fi cel cu Renault SA în Europa și cu Dongfeng Nissan în China, a anunțat Espinosa.
Rezultatele financiare au fost afectate și de taxele vamale de 25% anunțate de președintele Trump la importurile de mașini și componente auto, a precizat Nissan.
În anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2025, Nissan a înregistrat pierderi de 670,9 miliarde de yeni (4,5 miliarde de dolari), față de un profit de 426,6 miliarde de yeni în anul fiscal precedent.
În perioada ianuarie-martie 2025, pierderile Nissan au totalizat 676 miliarde de yeni (4,6 miliarde de dolari). Planul de redresare prevede reducerea costurilor cu 500 miliarde de yeni (3,4 miliarde de dolari).
Nissan nu a dat publicități previziuni financiare pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2026, citând incertitudinile globale.