Hyundai renunță la modelele N bazate pe motoare termice în Europa, trecând la mașini electrice performante. Hot-hatch-urile bine primite i30 N și micul său frate i20 N au fost eliminate un an după ce Kona N a dispărut din showroom-uri.
Hyundai Ioniq 5 N complet electric a fost primit cu entuziasm de cei norocoși să-l testeze, iar asta este foarte bine. Deoarece în Europa, acest EV adept al derapajelor este acum singura mașină N completă din gama Hyundai.
i30 N, care rivaliza cu Golf GTI, și micul său partener, i20 N, care concura cu mașini precum defunctul și adoratul Ford Fiesta ST, au fost eliminate ca parte a efortului mărcii coreene de a se îndrepta către un viitor electric. Ambele mașini au fost bine primite, iar i30 N în special a contribuit la consolidarea atât a brandului N, cât și a credibilității Hyundai în ochii fanilor europeni de hot hatch-uri.
i30 N a fost lansat în 2017 cu o alegere între motoare turbo de 2.0 litri, cu puteri de 247 CP (250 PS) și 276 CP (280 PS), ambele cuplate exclusiv la o transmisie manuală cu șase trepte, până când o opțiune cu ambreiaj dublu a sosit odată cu un mic facelift în 2021. În același an, Hyundai și-a îndreptat atenția spre segmentul mai accesibil al pieței de hot hatch-uri cu i20 N, acesta fiind propulsat de un motor supraalimentat de 1.6 litri și 201 CP (204 PS).
„Producția modelelor N cu motoare termice a încetat pentru piața europeană începând cu luna februarie, în conformitate cu angajamentul nostru de a oferi o gamă complet electrică clienților noștri până în 2035 și de a opera 100% neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2045”, a declarat Hyundai pentru Carscoops într-un comunicat.
„În viitor, în Europa, Hyundai dezvoltă Hyundai N ca pionier al EV-urilor performante. Clienții noștri vor beneficia de evoluțiile tehnologice care vor face EV-urile chiar mai atrăgătoare în viitor.”
Schimbarea nu va avecta piața din America, acolo unde aceste modele nu au fost vândute, dar unde va fi găsit în continuare modelul de performanță Elantra N.