Odată cu înnoirea SUV-ului Outlander, Mitsubishi promitea o nouă variantă eco. Astfel, a doua generație de PHEV a devenit realitate, o realitate pe care o testăm acum.
Până acum câțiva ani, un SUV electric părea o idee bizară. Desigur că pe piață existau modele hibride, dar nu aveau încărcător și nu erau dependente de priză. Mitsubishi și-a luat rolul de a fi primul producător care vine cu un plug-in hibrid, iar acum au îmbunătățit acest concept, ducându-l și la un preț accesibil, dacă avem în vedere tehnologiile de pe această mașină.
Dacă în trecut Outlander era unul dintre cele mai conservatoare SUV-uri din clasa sa, acum situația s-a schimbat radical: cel puțin din punct de vedere al designului este unul dintre cele mai futuriste. Aceasta este a 3-a generație a popularului SUV japonez.
Un design bine gândit, dar și linii cu mult crom au dus Outlander-ul destul de departe și, acum alții vor trebui să țină pasul cu el. Noua identitate vizuală se numește „Dynamic Shield” și pare că place tuturor celor care au intrat în contact cu mașina noastră de test. Partea față este mai agresivă, liniile laterale mai frumos conturate, iar spatele are blocuri optice mai bine desenate. Aceasta identitate vizuala va fi aplicata gradual la întreaga gamă.
Mai lung cu 40 mm (până la 4.695 mm), subţire, solid şi mai bine desenat, Noul Outlander (MY16) apare ca un vehicul semnificativ modificat faţă de predecesorul său – o reflexie a răspunsurilor clienţilor din UE.
Interiorul este mai rafinat decât la precedenta generație, dar schimbările nu sunt radicale. Inspirându-se de la vehiculul Outlander PHEV Concept-S mult apreciat în 2014, designerii MMC au intenţionat să perfecţioneze experienţa la bordul unui Outlander. Aici acum totul e nou, de la forma volanului și până la consola centrală ce adăpostește sistemul de infotainment.
Sub capotă avem clasicul motor pe benzină de 2 litri care oferă doar 121 CP. Noroc că la mașina de test nu ne bazam numai pe ce este sub capotă. Un motor electric mai aduce un plus de putere și cuplu, PHEV având un total de 203 CP, iar transmisia CVT îl face foarte dinamic. Mașina stă foarte bine pe drum datorită sistemului de tracțiune integrală, dar și a așezării destul de joase a acumulatorilor. Suspensiile oferă un confort destul de bun. În cazul Noului Outlander, sistemul S-AWC oferă patru modele de operare: AWC Eco, Normal, Snow și Lock. Dar poate că cel mai interesant lucru oferit de mașina asta este că o poți încărca peste noapte și te poți duce la serviciu cu ea aproape cu consum 0 de combustibil și implicit 0 emisii.
5 persoane adulte au loc în interiorul acestei mașini, cu tot cu bagajele aferente. Pe de altă parte, japonezii ne-au prezentat la lansare o mulțime de tabele care arată că noul model este mai bine antifonat și mai confortabil. Dar, după testul nostru putem să confirmăm acest lucru. Ne-au încântat materialele, dar și lipsa zgomotelor din interior la viteze mari.
În ceea ce privește siguranța, în plus faţă de sistemele Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM), Noul Outlander PHEV (MY16) este dotat în plus la capitolul siguranţă cu mai multe noi sisteme: Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) și noul Monitor Multi-around cu imagine Bird-View.
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV 4×4
0-100 km/h: 11 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
L/l/î: 4.695/1.810/1.680
Masă proprie: 1.845
Volum portbagaj (l) 463
Cilindree (cmc) 2.268
Putere (CP) 121 la 4.500 rpm (motor termic)
164 CP (motor electric)
Cuplu maxim (Nm) 190 la 4.500 rpm
Cuplu motor electric 332
Putere maximă combinată – 203 CP
Consum mediu 2,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze automată