Mini își schimbă cursul, nu va abandona motoarele pe benzină. Marca recunoaște că motorul cu combustie internă este „încă un lucru foarte important”.
Unul câte unul, obiectivele ambițioase ale producătorilor auto privind vehiculele electrice se prăbușesc. Am văzut mărci luate de valul entuziasmului pentru zero emisii, declarând cu îndrăzneală termene limită pentru eliminarea treptată a motoarelor cu combustie, doar pentru a face pași înapoi în liniște câțiva ani mai târziu. Un exemplu concret: Mini. În 2021, marca deținută de BMW a anunțat că va trece complet la electric până la sfârșitul deceniului. Da… asta nu se va mai întâmpla. Compania a ajuns la un acord cu realitatea că mașinile pe benzină încă domnesc suprem și o vor face și în viitorul apropiat. Într-un interviu acordat Automotive News, Michael Peyton, vicepreședintele Mini pentru America, a recunoscut că visul complet electric este pus pe pauză. Având în vedere acest lucru, Peyton a adăugat că Mini va continua să investească în mașini cu motor pe benzină: „Veți vedea investiții în produse noi cu motoare cu combustie internă. Vom continua să ne asigurăm că construim produse pentru acei clienți.” El a lansat chiar și ideea unui nou crossover cu motor termic, unul care ar putea umple golul lăsat de anularea Aceman pentru SUA.
Vehiculul electric fabricat în China trebuia să ajungă în America de Nord, dar tarifele au stat în cale. Odată cu schimbarea deciziei Mini și hotărârea de a nu mai produce Aceman acasă, în Oxford, Marea Britanie, începând cu 2026, crossoverul electric subcompact nu va mai ajunge în SUA. Peyton a exclus, de asemenea, producerea Aceman la uzina BMW din Spartanburg, Carolina de Sud, invocând lipsa de sprijin din partea furnizorilor pentru asamblarea locală a modelului. Hatchback-ul electric Cooper cu trei uși nu va ajunge în SUA din motive similare. Mini avea chiar planuri pentru un cabriolet electric, dar nici asta nu se va mai întâmpla.