Mazda MX-5 – cabrio clasic cu stil

Da mai departe!

la cea de-a 35-a aniversare, Mazda MX-5 a primit îmbunătățiri la nivelul farurilor LED și stopurilor, un nou sistem de infotainment pentru o conectivitate sporită. În această formă a sosit la testele Autoreport.ro

Construit ca o mașină sport clasică cu tracțiune spate, dar cu o dispunere revoluționară a motorului față-central pentru o distribuție longitudinală optimă a greutății, roadsterul japonez a readus la viață un segment de mașini care, pe atunci, era aproape dispărut. Compactă și ușoară, Mazda MX-5 a redefinit bucuria de a conduce cu capota deschisă. Inginerii Mazda au realizat acest lucru aderând la filozofia tradițională japoneză Jinba-Ittai, care consideră calul și călărețul ca fiind un tot. Aplicată la Mazda MX-5, șoferul și roadsterul formează o legătură strânsă, oferind echilibru și agilitate. MX-5 a obținut numeroase premii și distincții de-a lungul anilor, care continuă să îi dovedească excelența.

Noul „Track Mode” crește senzația de implicare a șoferului în legendara mașină sport și funcționează în combinație cu sistemul de control cinematic al poziției (KPC) cu ajutorul unui software, care asigură o stabilitate suplimentară a mașinii în viraje. Un diferențial asimetric cu alunecare limitată este acum standard pentru varianta Mazda MX-5 2024 cu motorul Skyactiv-G de 2l și 135 kW/184 CP.

Aceasta este și versiunea testată de noi, care împreună cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte, etajată scurt, ne dă sentimentul de mașină clasică, adevărată, încărcată de istorie.

MX-5 oferă doar 2 locuri, iar în portbagaj am reușit să bag 3 cutii cu adidași. Dar cele două locuri sunt confortabile și fun. Scaunele oferă tot confortul lombar și lateral posibil, au răcire și boxe în zona tetierelor. Chiar și cu soft-top-ul coborât, muzica sau convorbirile telefonice se aud foarte bine, mai ales datorită boxelor încorporate în scaune. Este o mașină cu care nu poți căra foarte mult, nu are torpedou acolo unde v-ați aștepta, ci un mic spațiu de încărcare între scaune, tot acolo unde se află și două suporturi de pahare.

Nivelul de echipare Homura include numeroase detalii care exprimă un sentiment de sportivitate, alături de scaune Recaro și capace de oglinzi retrovizoare negre. Modelele Homura cu motor Skyactiv-G de 2l și 184 CP sunt echipate suplimentar cu un sistem de frânare Brembo, amortizoare Bilstein, o bară stabilizatoare și jante din aliaj BBS forjate.

Mazda MX-5 este o decapotabilă sigură. Oferă multe sisteme active de siguranță, așa cum sunt avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare sau sistemul de avertizare pentru unghiul mort. Acestea pe lângă cameră, senzori de parcare și multe airbaguri.

Mazda MX-5 Homura cabriolet
0-100 km/h: 6,5 sec
Viteza maximă: 219 km/h
L/l/î: 3.915/1.735/1.234
Masă proprie: 1.025 kg
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 184 la 7.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 205 la 4.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Manuală, 6 trepte

Related posts