Mazda CX60 revine la testele Autoreport.ro în ceea ce noi considerăm varianta ideală: diesel electrificat. Am condus mașina prin București și înprejurimi pentru a scoate un consum urban incredibil: 6 litri la 100 de km, ceva nemaiîntâlnit la un SUV premium de aproape 2 tone.
Stilul frumos și dinamic al noului Mazda CX-60 PHEV transmite eleganța celor mai recente evoluții ale designului Kodo – conceptul japonez de Ma, care este frumusețea calmă și demnă a spațiului – țesute în duritatea arhitecturii uimitoare a SUV-ului cu motor față și tracțiune spate.
Într-un mod unic Mazda și adânc înrădăcinat în moștenirea japoneză, designul interior elegant și de înaltă calitate introduce în continuare conceptele Kaichou – un element de perturbare care amestecă diferite materiale și texturi, precum lemnul de arțar, pielea nappa, materialele textile japoneze prelucrate într-o manieră unică și detalii cromate și Musubu – arta de a îmbina textilele. Musubu a fost inspirația pentru cusăturile detaliate de pe tabloul de bord.
Tratamentul ornamentelor din lemn de arțar reflectă estetica japoneză Hacho – echilibru asimetric sau diferențe intenționate. Diversele modele și fire ale țesăturilor răspund sensibil la schimbările de lumină, iar o tehnică japoneză de cusut numită Kakenui creează cusături „suspendate” cu spații între țesăturile tapițeriei care dezvăluie o mică parte din materialul de dedesubt.
Tehnologiile centrate pe om au fost regândite și rafinate pentru a perfecționa experiența de condus Jinba-Ittai și, mai mult ca niciodată, pentru a răspunde nevoilor individuale ale șoferului. Mazda Driver Personalisation System va recunoaște ocupantul scaunului șoferului și va ajusta automat elementele din jur – poziția scaunului, volanul, oglinzile, HUD, chiar și setările de sunet și control ale climei – pentru a se potrivi fizicului său, precum și preferințelor personale.
Sub capotă se află noua unitate e-Skyactiv D cu șase cilindri cu injecție directă common rail, de 3.283 cmc, instalată longitudinal, ce oferă o putere de 254 CP/187 kW cu sistemul Mazda i-Activ AWD (tracțiune integrală). Motorul e-Skyactiv D de 254 CP/187 kW oferă o performanță impresionantă și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 7,4 secunde și o viteză maximă de 219 km/h, asigură un consum mediu WLTP de doar 5,3 l/100 km.
Dispunând de noul sistem Mazda M Hybrid Boost de 48 volți, noul motor diesel combină o putere mare cu o economie excelentă de combustibil. O tehnologie de combustine inovatoare și avansată – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – îmbunătățește și mai mult eficiența motorului, reduce emisiile și crește economia de combustibil, atingând o eficiență termică de peste 40%.
Am testat acest model pe traseul București – Bușteni și retur, în mare parte, mers în modurile sport și hybrid, ceea ce ne-a permis obținerea unor consumuri de combustibil decente. Comportamentul dinamic este unul foarte bun, CX-60 având feeling de limuzină spațioasă și grea… deși este un SUV.
Platforma Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture a noului model Mazda CX-60 prezintă numeroase îmbunătățiri care oferă o dinamică excelentă de condus. Poziționarea bateriei între axele față și spate și cât mai jos posibil în interiorul caroseriei conferă noului model Mazda CX-60 PHEV un centru de greutate scăzut. Acest lucru, combinat cu un sistem de tracțiune integrală permanentă care încorporează transferul de cuplu între axe antrenate de cardan, conferă mașinii caracteristici superioare de manevrabilitate, similare celor mai bune din segmentul premium.
Noul Mazda CX-60 PHEV dispune de o gamă completă de tehnologii de siguranță i-Activsense avansate care asistă șoferul, oferind performanțe de siguranță de top și vizează un rating de 5 stele Euro NCAP.
Mazda CX-60 este echipată cu mai multe sisteme noi de siguranță: See-Through View – un sistem de monitorizare 360o de ultimă generație care îmbunătățește vizibilitatea la viteze reduse; Sistem asistență semnalizare în trafic (TAT); Asistent inteligent de frânare (SBS-R) pentru detectarea pietonilor; Asistent depășire bandă (LKA); Pilot Automat Adaptiv (i-ACC) și Sistemul de monitorizare unghi mort (BSM) cu funcție de avertizare la coborâre.