Mazda a încheiat anul fiscal cu o creștere de 5%

Da mai departe!

Mazda Motor Corporation a anunțat astăzi rezultatele sale financiare și de vânzări pentru anul fiscal încheiat pe 31 martie 2025, raportând vânzări globale de 1.303.000 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 5%.

Ca urmare a unui accent sporit pe redresarea vânzărilor, reducerea costurilor și îmbunătățirea profitului variabil, Mazda a generat venituri nete de 5.018,9 miliarde yeni (30,6 miliarde euro*), în creștere cu 4% față de anul precedent. Profitul operațional pentru anul fiscal a fost pozitiv, atingând 186,1 miliarde yeni (1,1 miliarde euro*), iar venitul net s-a ridicat la 114,1 miliarde yeni (697 milioane euro*).

Chiar dacă investițiile în electrificare au crescut, fluxul liber de numerar a rămas pozitiv, la 105,7 miliarde yeni (644 milioane euro*), datorită îmbunătățirii capitalului de lucru. Astfel, compania a înregistrat un flux net de numerar de 400,3 miliarde yeni (2,4 miliarde euro*).

America de Nord rămâne cea mai importantă regiune pentru Mazda, înregistrând vânzări record de 617.000 de unități în anul fiscal, în creștere cu 20% față de anul precedent. Creșterea a fost susținută în principal de piața din Statele Unite, unde s-au vândut 435.000 de unități, cu 16% mai mult față de anul anterior, determinată în principal de succesul continuu al modelului Mazda CX-50 și al modelelor de dimensiuni mari.

Pe piața de origine din Japonia, Mazda a vândut 152.000 de unități pe parcursul întregului an fiscal. China a încheiat anul fiscal cu vânzări de 74.000 de unități, însă se așteaptă o creștere a cererii pe cea mai mare piață Mazda din Asia, odată cu lansarea recentă a modelului Mazda EZ-6 și cu introducerea viitorului SUV crossover complet electric Mazda EZ-60, programată pentru finalul anului 2025.

În Europa, vânzările s-au menținut stabile la 174.000 de unități, dar se anticipează o nouă dinamică odată cu lansarea noii Mazda6e1. Rezultatele au fost pozitive în Marea Britanie, una dintre cele mai mari piețe europene, cu 32.000 de unități vândute, reprezentând o creștere de 9%, în timp ce în Germania au fost comercializate 44.000 de unități.

Mazda nu și-a stabilit încă estimările pentru anul fiscal care se va încheia în martie 2026. Compania continuă să monitorizeze atent mediul de afaceri din SUA – inclusiv evoluțiile legate de politica tarifară și cererea de pe piață – și va reveni cu o actualizare odată cu publicarea rezultatelor financiare din primul trimestru.

Privind spre viitor, Mazda accelerează tranziția către un viitor electrificat prin inovare strategică și tehnologii de producție avansate. Așa cum a fost anunțat la începutul acestui an, strategia Lean Asset va îmbunătăți eficiența utilizării activelor și va consolida reziliența operațională, prin optimizarea resurselor și consolidarea parteneriatelor.

Totodată, inițiativa Mazda Monozukuri Innovation 2.0 va valorifica punctele forte ale companiei în dezvoltarea și producția flexibilă și eficientă, pentru a livra soluții practice de electrificare, menite să asigure un echilibru între neutralitatea emisiilor de carbon și o creștere sustenabilă a afacerii.

Related posts