Maserati este în pericol de faliment. Cu 98 de Maserati Granturismo înmatriculate în Europa până în aprilie 2024 și 3.390 de Maserati Grecale vândute pe principalele piețe din lume, celebra marcă italiană nu își poate reveni între greșelile de poziționare ale Stellantis și greșelile și mai mari de marketing care o fac inexistentă pe piețe (cum se observă și în România).
Privind datele de vânzări din primele 4 luni ale anului, nu se poate să nu fii îngrijorat de soarta Maserati. 70 de unități de Grecale pe lună pe o piață precum China sau 5 unități în Regatul Unit sunt numere ridicole.
Dacă închiderea fabricii de la Grugliasco putea avea sens (deoarece Granturismo este produsă la Mirafiori), anunțul recent al închiderii celei de-a doua locații – cea a Innovation Lab de pe via Emilia – este o lovitură grea.
Este o lovitură grea deoarece Maserati avea acolo unul dintre cele mai avansate simulatoare din Europa și tot departamentul de construcții experimentale.
Este o lovitură grea deoarece până acum 3 ani acolo era nucleul pentru Granturismo, MC20 și Grecale în versiuni ICE și BEV, care, deși sunt un eșec de piață, sunt vehicule cu performanțe și confort de top.
Acele talente, care au lucrat acolo și au făcut sacrificii uriașe pentru a finaliza acele proiecte, sunt acum în altă parte (mulți au rămas să întărească concurența din Motor Valley).
„Și înainte de a începe din nou cu povestea obișnuită despre Stellantis: pentru mine, criza a început mult mai devreme, când după separarea de Ferrari (care a adus două modele în plus pentru Ferrari, California și Roma, și un motor în minus pentru Maserati) și sfârșitul erei Marchionne, Maserati s-a găsit literalmente în declin,” declară un fost angajat Maserati pe Facebook.
Era Stellantis a fost și este doar lovitura finală. Ea a venit cu erori de poziționare pe piață, erori de strategie, erori evidente de management care au condus la situația actuală.
Astăzi a apărut o declarație a directoarei financiare a Grupului Stellantis, Natalie Knight, care a spus că “ar putea exista o evaluare în viitor cu privire la care este cea mai bună Casă pentru Maserati”, menționând că “pentru moment, suntem dedicați creării cât mai multor valoare pentru brand.”
Dacă la începutul lui aprilie existau zvonuri că Maserati va putea fi salvat de Ferrari, iată că au trecut câteva luni, salvarea a întârziat, iar CEO-ul Stellantis confirmă că marca italiană din Motor Valley este pe lista brandurilor cu probleme ale grupului al căror vânzări merg și așa destul de prost.